B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/pMMO: St 10:30–11:14 M14, St 11:15–12:00 M14, Z. Bezděka
B_RP_1/pMPH: Čt 14:00–14:44 E007KC, Čt 14:45–15:30 E007KC, M. Petrášek
B_RP_1/pMVKL: Út 14:00–14:44 K212, Út 14:45–15:30 K212, M. Petrášek
B_RP_1/sMKL: St 24. 11. 15:45–17:15 K205, St 5. 1. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Z. Bezděka
B_RP_1/sM1aPH: St 6. 10. 17:30–19:00 E225, St 20. 10. 17:30–19:00 E225, St 27. 10. 17:30–19:00 E225, K. Havlíček
B_RP_1/sM1bPH: St 8. 12. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, St 15. 12. 17:30–19:00 E227, M. Petrášek
B_RP_1/vMMO: So 9. 10. 9:45–11:15 M25, So 13. 11. 9:45–11:15 M25, Pá 10. 12. 19:00–20:30 M25, B. Krešne
B_RP_1/vM2PH: Pá 8. 10. 15:30–17:00 E128, Pá 22. 10. 15:30–17:00 E004, Pá 12. 11. 15:30–17:00 E128, K. Havlíček
B_RP_1/vM3PH: Pá 8. 10. 13:45–15:15 E129, Pá 22. 10. 13:45–15:15 E230, Pá 12. 11. 13:45–15:15 E129, K. Havlíček
Předpoklady
Absolvování předmětů Základy účetnictví a Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže dalším semestru (Řízení podniku II) řízení financí, jakosti, inovací a personálu. S ohledem na světovou hospodářskou recesi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení podniků v krizi. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
Osnova
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literatura
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Machková, H.,Černohlávková,E., Sato,A. a kol.: Mezinárodní obchodní operace, Grada publishing 2003
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Mikovcová, H. : Controlling v praxi, Vydavatelství Aleš Čeněk, 2007
Metody hodnocení
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Navazující předměty
Informace učitele
Navazující předměty Podpora prodeje, Public relations 1 a 2 Absolvováním předmětu RP1 a RP2 získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.