ULRYCHOVÁ, Eva, Renata MAJOVSKÁ and Petr TESAŘ. STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS. In Fejfar, Jiří a Martin Flégl (eds.). Efficiency and Responsibility in Education 2022 : Proceedings of the 19th International Conference. 1st ed. Prague: Czech University of Life Sciences Prague. p. 165-171. ISBN 978-80-213-3197-6. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS
Name in Czech STANDARDNÍ FORMA VS. DVĚ ALTERNATIVNÍ FORMY PÍSEMNÝCH ZKOUŠEK Z MATEMATIKY
Authors ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Renata MAJOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr TESAŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1st ed. Prague, Efficiency and Responsibility in Education 2022 : Proceedings of the 19th International Conference, p. 165-171, 7 pp. 2022.
Publisher Czech University of Life Sciences Prague
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-213-3197-6
ISSN 2336-744X
Keywords (in Czech) Forma zkoušky; matematika; online zkouška; statistické vyhodnocení; psaný test
Keywords in English Form of examination; mathematics; online exam; statistical evaluation; written test
Tags AR 2021-2022, odmeny_2023, POZNÁMKA, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 24/8/2022 08:57.
Abstract
The aim of this article is to describe and compare the results of written examinations in mathematics at the University of Finance and Administration in Prague, which were conducted in three different forms: standard (face-to-face), correspondence (individual test preparation sent electronically for checking) and online (under the direct supervision of an examiner via camera). The main objective is to determine whether the two alternative forms (correspondence or online) are suitable substitutes for the standard form. For a better comparison, the results of the summer semesters of three consecutive academic years, when a different form of examination was used each time, are used. Statistical evaluation showed that standard and correspondence forms of testing led to similar student performance, while students were less successful online. Possible reasons for the results are analysed.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto článku je popsat a porovnat výsledky písemných zkoušek z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, které byly provedeny ve třech různých formách: standardní (prezenční), korespondenční (individuální příprava na test zaslaná elektronicky ke kontrole) a online (pod přímým dohledem zkoušejícího prostřednictvím kamery). Hlavním cílem je zjistit, zda jsou tyto dvě alternativní formy (korespondenční nebo online) vhodnou náhradou za standardní formulář. Pro lepší srovnání jsou použity výsledky letních semestrů tří po sobě jdoucích akademických let, kdy byla použita pokaždé jiná forma zkoušky. Statistické vyhodnocení ukázalo, že standardní a korespondenční formy testování vedly k podobným výkonům studentů, zatímco studenti byli méně úspěšní online. Možné důvody výsledků jsou analyzovány.
PrintDisplayed: 19/4/2024 02:39