STUCHLÍK, Peter. Study of the Export Possibilities from the EU to the RF. Annals of Social Sciences & Management studies (ASM). USA: Juniper Publishers, 2023, vol. 8, No 2, p. 001-005. ISSN 2641-838X. Available from: https://dx.doi.org/10.19080/ASM.2023.08.555731.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Study of the Export Possibilities from the EU to the RF
Name in Czech Studie možností exportu z EU do RF
Authors STUCHLÍK, Peter.
Edition Annals of Social Sciences & Management studies (ASM), USA, Juniper Publishers, 2023, 2641-838X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Doi http://dx.doi.org/10.19080/ASM.2023.08.555731
Keywords (in Czech) EU; RF; marketing; export; studie; trh; produkt; bariéry; možnosti
Keywords in English EU; RF; marketing; export; study; market; product; barriers; possibilities
Tags AR 2022-2023, POZNÁMKA, xJ0
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 3/7/2023 10:04.
Abstract
The article gives results from descriptive behavioral field marketing research about possibilities of export from EU, especially from the Czech Republic, on the market of Russian Federation [1]. The research had focus on a Case Study for launching a new product on a new market by marketing rules. Because of insufficient number of obtained data presented results are indicative only. The field research was realized by marketing educated persons, and all analysis was under marketing rules also. For counting of the results were used simple statistical/mathematical methods under marketing principles. Presented conclusions highlight the most important counted results, including misunderstandings, and some interesting results which were counted but aren’t presented numerically in the matrices.
Abstract (in Czech)
článek přináší výsledky deskriptivního terénního výzkumu možností exportu z EU, zjm. z ČR, na trh RF. Výzkum je orientován jako Případová studie uvedení nového produktu na nový trh. S ohledem na malý počet získaných výsledků, jsou prezentované výsledky pouze indikační. Celý průzkum i analýzy výsledků byly provedeny podle marketingových pravidel. Pro vyhodnocení byly použity jednuduché statistické/matematické metody, podle marketingových postupů. Prezentované výsledky ukazují nejdůležitější získané a vypočítané poznatky. Ale také jsou prezentovány některé zajímavé spočítané výsledky, které nemají v textu uvedeny hodnoty.
PrintDisplayed: 2/5/2024 02:12