SEVCIKOVA, Andrea, Eva MILKOVA, Mirela MOLDOVEANU a Martin KONVICKA. Graph Theory: Enhancing Understanding of Mathematical Proofs Using Visual Tools. Sustainability. Switzerland: MDPI AG, 2023, roč. 15, č. 13, s. 10536-10545. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su151310536.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Graph Theory: Enhancing Understanding of Mathematical Proofs Using Visual Tools
Název česky Teorie grafů: Zlepšení porozumění matematickým důkazům pomocí vizuálních nástrojů
Autoři SEVCIKOVA, Andrea, Eva MILKOVA, Mirela MOLDOVEANU a Martin KONVICKA.
Vydání Sustainability, Switzerland, MDPI AG, 2023, 2071-1050.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na fulltext
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.3390/su151310536
Klíčová slova česky matematická kultura; matematický důkaz; vzdělání; teorie grafů; vizuální nástroj
Klíčová slova anglicky mathematical culture; mathematical proof; education; graph theory; visual tool
Štítky AR 2023-2024, nehodnoceno_afiliace_není_k_VŠFS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 4. 9. 2023 10:41.
Anotace
Mathematical culture is an essential part of general culture, and mathematical proof is the essence of mathematical culture, which plays an essential role in education for sustainable development. The presented research focuses on the following issue: Can the use of visual tools contribute to a better understanding of mathematical proofs presented within the framework of courses in graph theory? The research focuses on Czech university students of computer science. The presented results were achieved in a pedagogical experiment based on a pre-test, treatment and post-test design carried out during three academic years before the COVID pandemic period. In the pre-test and post-test phases, students were tested to determine their level of mathematical logic knowledge. Visual applications were used in teaching in the treatment phase. The research results clearly showed that the use of visual tools supporting formal explanation of mathematical proofs results in better understanding of the abstraction of the presented process and thus contributes significantly to sustainability in mathematical education. Thanks to the use of the mentioned visual tools during the COVID pandemic period, when schools had to switch to on-line education, the students’ results were comparable to those from face-to-face classes.
Anotace česky
Matematická kultura je nezbytnou součástí obecné kultury a matematický důkaz je podstatou matematické kultury, která hraje zásadní roli ve výchově k udržitelnému rozvoji. Předkládaný výzkum se zaměřuje na následující problematiku: Může použití vizuálních nástrojů přispět k lepšímu pochopení matematických důkazů prezentovaných v rámci kurzů teorie grafů? Výzkum se zaměřuje na české vysokoškolské studenty informatiky. Prezentovaných výsledků bylo dosaženo v pedagogickém experimentu založeném na předtestovacím, léčebném a posttestovém designu provedeném během tří akademických let před obdobím pandemie COVID. Ve fázi před testem a po testu byli studenti testováni, aby se zjistila úroveň jejich znalostí matematické logiky. Vizuální aplikace byly použity ve výuce ve fázi léčby. Výsledky výzkumu jasně ukázaly, že použití vizuálních nástrojů podporujících formální vysvětlení matematických důkazů vede k lepšímu pochopení abstrakce prezentovaného procesu a významně tak přispívá k udržitelnosti v matematickém vzdělávání. Díky využití zmíněných vizuálních nástrojů v období pandemie COVID, kdy školy musely přejít na on-line vzdělávání, byly výsledky studentů srovnatelné s výsledky prezenční výuky.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 00:43