KUPEC, Václav. Marketing Research of Digital Life of Bank Clients. In MATÚŠ, Jozef a Dana PETRANOVÁ. MARKETING IDENTITY: Digital Life – part II. Trnava: UCM v Trnave, 2015, p. 116-125, 576 pp. ISBN 978-80-8105-780-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing Research of Digital Life of Bank Clients
Name in Czech Marketingový výzkum digitálního života bankovních klientů
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Trnava, MARKETING IDENTITY: Digital Life – part II. p. 116-125, 576 pp. 2015.
Publisher UCM v Trnave
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/04274644:_____/15:#0000068
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-780-9
ISSN 1339-5726
Keywords in English Analytics; Banking; Digitisation; Marketing; Research.
Tags AR 2015-2016, RIV_ne, WOS, xD1
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 13/4/2017 10:24.
Abstract
The current development of information technology significantly transforms the marketing behaviour of economic subjects. Business transactions are increasingly moving from the real world into the digital world. This also applies to banking, where there are almost renaissance processes, particularly in focusing on individuality of a client. The aim of the paper is to contribute to the effective use of digital opportunities of the financial sector and the verification of possibilities of the application of marketing research in digital environment. The implementation of purpose is carried out by comparison method of attributes of marketing information provided by a client personally and the information provided by a client digitally. Achieved results then refer to the higher value of information obtained from the digital traces of analyzed clients opposite to information obtained using traditional techniques in the real world. Innovative approaches of marketing research in the surveyed environment (reality vs. digital) allow banking institutions to respond more effectively to economic clashes of supply and demand. And in combination with other marketing strategies, it can be competitive advantage for banks.
Abstract (in Czech)
Současný rozvoj informačních technologií významně přeměňuje marketingové chování ekonomických subjektů. Obchodní transakce se stále více přesouvají z reálného světa do světa digitálního. To se týká také bankovnictví, kde dochází téměř k renesančním procesům, zejména v zaměření na klientskou individualitu. Cílem příspěvku je proto přispění k efektivnímu využití digitálních příležitostí finančního sektoru a ověření možností aplikace marketingového výzkumu v digitálním prostředí. K realizaci záměru dochází metodou komparace atributů marketingových informací poskytovaných klientem osobně a informací poskytovaných klientem digitálně. Dosažené výsledky pak odkazují na vyšší hodnotu informací získaných z digitálních stop analyzovaných klientů, oproti informacím získaným tradičními technikami v reálném světě. Inovativní přístupy marketingového výzkumu ve zkoumaném prostředí (realita vs. digitál) tak umožní bankovním institucím efektivněji reagovat na ekonomické střety nabídky a poptávky. A to může být v kombinaci s dalšími marketingovými strategiemi konkurenční výhodou pro banky.
PrintDisplayed: 26/4/2024 17:58