WAWROSZ, Petr a Jiří MIHOLA. Marketing based on optimalization of consumer decsion. In Mgr. Pavla Slavíčková, Ph.D. Knowledge for Market Use 2016: Our interconnected and Divided World. Olomouc: Societas Scientiarum Olomucensis II. s. 588-592, 6 s. ISBN 978-80-87533-14-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Marketing based on optimalization of consumer decsion
Autoři WAWROSZ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Jiří MIHOLA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Olomouc, Knowledge for Market Use 2016: Our interconnected and Divided World, od s. 588-592, 6 s. 2016.
Nakladatel Societas Scientiarum Olomucensis II
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/16:#0000146
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87533-14-7
Klíčová slova anglicky marketing; consumption optimization; productive aspects of consumption; rational behaviour
Štítky AR 2015-2016, Dx, WOS, xD1
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 29. 3. 2017 11:39.
Anotace
The paper deals with one type knowledge those are necessary for market use – knowledge about costumer wants and needs. A lot of producers are interested in what exactly costumers want or need. Some producers create by their goods and services new or chang ed needs and wants. But, from our point of view, producers pay not sufficient attention how they can optimize costumers’ needs and wants. We believe if a costumer consumes goods and services that are really best for him/her (s)he is able to maximizes his/h er utility. But it is not easy for consumers to find best bundle of goods and services. A consumer faces information uncertainty especially if (s)he wants to maximize utility not only in short run but in long run . Some consumers prefer short run maximizat ion to the long run even if they have information about negative consequences of some consumption (e. g. smoking). We emphasize that producers can help customers in finding the optimal bundle and we analyse how they can it achieve.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:27