PETRŮ, Naděžda. V Kazachstánu se rodinnému podnikání dostává stále většího uznání. (In Kazakhstan, family business is getting more and more recognition.). TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha: ANTECOM, s.r.o.,, vol. 2, No 2, p. 36-37. ISSN 1805-5397. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name V Kazachstánu se rodinnému podnikání dostává stále většího uznání.
Name in Czech V Kazachstánu se rodinnému podnikání dostává stále většího uznání.
Name (in English) In Kazakhstan, family business is getting more and more recognition.
Authors PETRŮ, Naděžda.
Edition TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha, ANTECOM, s.r.o., 2017, 1805-5397.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) rodinné podnikání, konkurenční výhoda
Keywords in English Family business; competitive advantage
Tags AR 2016-2017, xJ0
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 20/10/2017 10:37.
Abstract
PODLE RADY PRO GLOBÁLNÍ PODNIKATELE ASI 70 % VŠECH FIREM NA SVĚTĚ TVOŘÍ RODINNÉ PODNIKY. V TOMTO OHLEDU KAZACHSTÁN NENÍ VÝJIMKOU, RODINNÉ KNOW-HOW JE TAM PŘEDÁVÁNO Z GENERACE NA GENERACI PO CELÁ STALETÍ, COŽ VYTVÁŘÍ KONKURENČNÍ VÝHODU A UMOŽŇUJE NAVAZOVAT NA DLOUHOLETÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY.
Abstract (in English)
BY THE BOARD FOR GLOBAL BUSINESSES ASI 70% ALL COMPANIES IN THE WORLD FAMILY FAMILIES BUSINESS. IN THIS CASE OF KAZAKHSTAN IS NOT EXCEPTIONAL, FAMILY KNOW-HOW IS TAM TRANSMITTED FROM GENERATION TO GENERATION TO THE WHOLE STATIONS, WHICH PRODUCES COMPETITIVE ADVANTAGES AND MAKES ADVANTAGES ON LONG-TERM COMMERCIAL PRACTICE.
PrintDisplayed: 28/3/2024 20:39