PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ. Mobile Applications in IFRS Education. In Irena Jindřichovská, Dana Kubíčková. IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE. 1st ed. Prague: Anglo-American University, 2017, p. 85-97. ISBN 978-80-906585-3-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mobile Applications in IFRS Education
Name in Czech Mobilní aplikace ve vzdělávání IFRS
Authors PAVLÁT, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Prague, IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE, p. 85-97, 13 pp. 2017.
Publisher Anglo-American University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/17:#0000318
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-906585-3-0
UT WoS 000431393100006
Keywords (in Czech) Účetní standardy, konvergence s IFRS, vzdělávání v IFRS, mobilní vzdělávací aplikace, mobilní vzdělávací řešení.
Keywords in English Accounting standards; convergence with IFRS; IFRS education; mobile educational application; mobile learning solution
Tags AR 2017-2018, RIV_2019, WOS, xD1_překvalifikování, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 18/4/2019 10:33.
Abstract
As a sweeping socio-economic phenomenon, a mobile life-style has quickly become a reality on a global scale. It is dynamically penetrating any field of human activity and any scientific discipline as well. Though it might seem implausible, the domain of International Financial Reporting Standards is not an exception to this trend. It is a major concern of the authors to draw the attention of the experts in the field to the newly emerging mobile education applications, the existence of which may substantially influence people's typical behaviour in acquiring information in general, and educational content specifically. Mobile m-learning solutions provide high levels of flexibility, ease of use, and user-friendly environment. The paper is complemented by an exploratory analysis of five existing mobile applications closely related to IFRS aiming at investigating their typical features and potentials to meet the ever more complex requirements students and professionals encounter in their efforts towards IFRS' precise comprehension and flawless interpretation. The mobile paradigm and smart mobile applications can enhance the national standards' convergence with IFRS and help resolving issues related to their adoption specifics.
Abstract (in Czech)
Jako rozsáhlý socioekonomický jev se mobilní životní styl rychle stal realitou v celosvětovém měřítku. Dynamicky proniká do všech oblastí lidské činnosti a do jakékoliv vědecké disciplíny. I když se to může zdát nepravděpodobné, doména Mezinárodních standardů účetního výkaznictví není výjimkou z tohoto trendu. Je velkým zájmem autorů upoutat pozornost odborníků v této oblasti na nově vznikající mobilní vzdělávací aplikace, jejichž existence může podstatně ovlivnit typické chování lidí při získávání informací obecně a vzdělávací obsah konkrétně. Mobilní m-learningová řešení poskytují vysokou flexibilitu, snadné použití a uživatelsky přívětivé prostředí. Příspěvek je doplněn průzkumnou analýzou pěti existujících mobilních aplikací úzce souvisejících s IFRS, jejichž cílem je zkoumat jejich typické rysy a potenciály s cílem vyhovět stále složitějším požadavkům, se kterými se studenti a odborníci setkávají ve svém úsilí o přesné porozumění IFRS a bezchybnou interpretaci. Mobilní paradigma a inteligentní mobilní aplikace mohou posílit konvergenci národních norem s IFRS a pomáhat při řešení otázek týkajících se jejich adopční specifičnosti.
PrintDisplayed: 25/4/2024 10:52