2017
			
	    
	
	
    Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
PETRŮ, NaděždaBasic information
Original name
Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
	Name in Czech
Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
	Name (in English)
Despite the economic uncertainty, family businesses in Kenya are lively, successful and ambitious
		Authors
PETRŮ, Naděžda
			Edition
 TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha, ANTECOM, s.r.o., 2017, 1805-5397
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50600 5.6 Political science
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
Organization unit
University of Finance and Administration
			Keywords (in Czech)
rodinné podnikání, Keňa, ambice
		Keywords in English
family business, Kenya, ambition
		
				
				Changed: 2/1/2018 11:45, Ing. Dominika Moravcová
				
		In the original language
Odhaduje se, že 70 až 80 procent podniků v Keni jsou podniky ovládané a řízené rodinnými příslušníky, významně se podílejí na rozvoji keňského hospodářství a na zaměstnávání pracovní síly. 25% těchto firem je řízeno a vlastněno již třetí generací, 31% řídí a částečně vlastní druhá generace, 44 % řídí a vlastní generace zakladatelů. Tato čísla ukazují, že i v Keni je plánování nástupnictví zásadní pro zajištění kontinuity podnikání, pro naplnění dlouhodobých cílů vlastníka rodinného podniku, kterým je mezigenerační předání. Řízený proces nástupnictví umožní reagovat na měnící se situaci v počtu rodinných příslušníků zapojených do podnikání, najít novou energii pro růst, diverzifikaci produktové i komunikační strategie, profesionalizaci řízení.
				In English
It is estimated that 70 to 80 percent of enterprises in Kenya are enterprises controlled and run by family members, they are significantly involved in the development of the Kenyan economy and in the employment of the labor force. 25% of these companies are managed and owned by the third generation, 31% are managed and partly owned by the second generation, 44% are managed and their own generation of founders. These figures show that even in Kenya succession planning is crucial to ensuring business continuity, to meet the long-term goals of the owner of the family business, which is intergenerational delivery. The managed succession process will allow you to respond to the changing situation in the number of family members involved in the business, to find a new energy for growth, diversification of product and communication strategy, professionalisation of management.