2017
			
	    
	
	
    JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
ROUBAL, OndřejZákladní údaje
Originální název
JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
	Název česky
JANUSOVA TVÁŘ SPOTŘEBNÍ KULTURY
	Autoři
ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 European Journal of Science and Theology, Iasi (Romania), Technical University of Iasi, 2017, 1841-0464
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
		Stát vydavatele
Rumunsko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Impakt faktor
Impact factor: 0.389 v roce 2012
			Kód RIV
RIV/04274644:_____/17:#0000299
		Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
			EID Scopus
2-s2.0-85034430021
		Klíčová slova česky
Ambivalence, hédonismus, neradostná ekonomika, spotřební kultura, zážitková ekonomika
		Klíčová slova anglicky
Ambivalence; hedonism; joyless economy; consumer culture; experience economy
		Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 1. 3. 2018 09:48, Bc. Jan Peterec
				
		V originále
Consumer culture theories contribute to a more detailed understanding of transformations and reconstructions of symbolic, aesthetic and ritual meanings of material culture artefacts. It tries to understand the role of immaterial representations of market commodities produced by media environment of marketing communication when creating life styles, forming social roles and creating identities of consumers. However, until present, only a fraction of researchers' interest has concentrated on understanding more and more distinct manifestations of ambivalent phenomena, generated in the ever changing consumer culture environment. In this paper, we try to identify and clarify potential dichotomies and conflicts in concepts of joyless and experience economy as attributes in the current consumer culture.
				Česky
Teorie spotřební kultury přispívají k detailnějšímu poznání transformací a rekonstrukcí symbolických, estetických a rituálních významů artefaktů hmotné kultury. Snaží se současně porozumět roli nemateriálních reprezentací tržních komodit produkovaných mediálním prostředím marketingové komunikace v utváření životních stylů, formování sociálních rolí a tvorbě identit spotřebitelů. Doposud se však jen minimum badatelského zájmu koncentruje k poznání stále zřetelnějších projevů ambivalentních jevů, generovaných v proměnlivém prostředí spotřební kultury. Snažíme se zde identifikovat a objasnit možné rozpory a konflikty v koncepcích neradostné a zážitkové ekonomiky jako atributů soudobé spotřební kultury.