KUPEC, Václav. Risk Audit of Marketing Communication. European Research Studies Journal. Piraeus: International Strategic Management Association, vol. 21, No 1, p. 125-132. ISSN 1108-2976. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Risk Audit of Marketing Communication
Name in Czech Audit rizik marketingové komunikace
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition European Research Studies Journal, Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, 1108-2976.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Greece
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Celý text článku
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000344
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) audit; hodnocení; komunikace; marketing; riziko
Keywords in English assessment; audit; communication; marketing; risk
Tags AR 2017-2018, RIV_2019, SCOPUS, xJ3
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 17/4/2019 09:35.
Abstract
With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.
Abstract (in Czech)
S kontinuálním vývojem ekonomického prostředí a rozmachem Industry 4.0 přijímají podniky nové obchodní příležitosti a zároveň čelí novým obchodním rizikům. Mezi nástroje k řízení rizik lze zařadit moderní audit, který analytickými přístupy rizika hodnotí. Cílem příspěvku je proto ověření analytických možností auditu k odhalení a eliminaci vybraných rizik. K metodickému zpracování tohoto cíle je přistupováno analýzou rizik marketingové komunikace a auditním testováním na vzorku Generace Z, pro niž je online prostředí součástí každodenního života. Výsledky auditu přitom odhalují konkrétní rizika v marketingové komunikaci a navrhují doporučení pro jejich adekvátní snížení. Tato doporučení lze následně využít k inovacím marketingových strategií.
PrintDisplayed: 18/4/2024 22:26