TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER and Barbora SLAVÍKOVÁ. Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing. Economics Management Innovation. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, vol. 10, 2/2018, p. 16-26. ISSN 1804-1299. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Creating of effective product photography from perspective of neuromarketing
Authors TICHÝ, Jaromír (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel ROSENLACHER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Barbora SLAVÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Economics Management Innovation, Olomouc, Moravská vysoká škola Olomouc, 2018, 1804-1299.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50802 Media and socio-cultural communication
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000372
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) Marketing, neuromarketing, efektivita, fotografie, eye tracking, marketingová komunikace
Keywords in English Marketing; neuromarketing; effective; photography; eye tracking; marketing communication
Tags AR 2018-2019, RIV_2019, xJ4
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 16/5/2019 12:06.
Abstract
Using neuromarketing in marketing communication can increase its effectiveness in communicating with the customer. By neuromarketing, we try to ascertain as much as possible how the brain works in the process of buying and we try to make marketing activities more effective. The paper focuses on the area of neuromarketing research, especially on the application of the Eye Tracking research method. The aim of the paper is to find the most effective composition of photography by comparing the created photos from the area of jewelry in several different modifications. The photos were tested using the Eye Tracking method and further verbally evaluated by respondents using a questionnaire survey. The output of the testing are so-called "heat maps", which show where the respondents focused their view the most, what attracted their attention, whether the advertising message was successful and where its deaf places were located. The survey shows that the stylization of product photos is very important when presenting the product.
Abstract (in Czech)
Využití neuromarketingu v marketingové komunikaci může zvýšit jeho efektivitu při komunikaci se zákazníkem. Neuromarketingem se snažíme co nejvíce zjistit, jak mozek pracuje při nákupu a snažíme se zefektivnit marketingové aktivity. Příspěvek se zaměřuje na oblast neuromarketingového výzkumu, zejména na aplikaci výzkumné metody Eye Tracking. Cílem práce je nalézt nejefektivnější kompozici fotografie porovnáním vytvořených fotografií z oblasti šperků v několika různých modifikacích. Fotografie byly testovány metodou Eye Tracking a dále verbálně hodnoceny respondenty pomocí dotazníkového šetření. Výstupem testování jsou tzv. „Tepelné mapy“, které ukazují, kam nejvíce respondenti zaměřili svůj pohled, co přitahovalo jejich pozornost, zda reklamní sdělení bylo úspěšné a kde byla umístěna jeho neslyšící místa. Průzkum ukazuje, že stylizace fotografií výrobků je velmi důležitá při prezentaci produktu.
PrintDisplayed: 18/4/2024 19:15