PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK. Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups. In Aylin Akin. 26th EBES CONFERENCE. 1st ed. Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah.: EBES. p. 1190-1200. ISBN 978-605-67622-5-3. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups
Name in Czech Inovace a kreativita jako zdroj konkurenční výhody při zakládání podniků
Authors PETRŮ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslav PAVLÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah. 26th EBES CONFERENCE, p. 1190-1200, 11 pp. 2018.
Publisher EBES
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000387
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-605-67622-5-3
Keywords (in Czech) inovační proces, faktory ovlivňující inovace, podpora inovačního procesu
Keywords in English start-ups; innovation process; factors influencing innovativeness; support for the innovation process;
Tags AR 2018-2019, cervenec_2019_o, konference_WOS, RIV_2019, xD2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 17/4/2019 12:17.
Abstract
A dilemma in innovation is becoming more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and the market economy suggest that policy-makers do not touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such as subsidies, low-interest loans or grants, deter free competition and cause imbalances in the market. At the same time, the needs of individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed to overcome barriers to innovation in Czech start-ups (SMEs.) It examines the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost-cutting, aspects of internal management systems, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.
Abstract (in Czech)
Dilema v inovacích je stále více zřejmá každý den. Ideologie svobodného podnikání a tržní ekonomiky naznačují, že tvůrci politik se nedotýkají mechanismů hospodářské soutěže ani rozvoje podnikání. Domnívá se, že veřejné zásahy, jako jsou dotace, půjčky s nízkou úrokovou mírou nebo granty, odrazují od volné soutěže a způsobují nerovnováhu na trhu. Současně jsou uznávány potřeby jednotlivých podniků na podporu jejich inovace. Cílem tohoto článku je podat zprávu o inventáři opatření používaných k překonání překážek inovace v začínajících českých a malých a středních podnicích (MSP). Zkoumá dopad takových proměnných jako opatření pro neustálé zlepšování, tlaky na snižování nákladů, aspekty interních systémů řízení, inovativnosti a struktur pro řízení inovací produktů a procesů v českých malých a středních podnicích.
PrintDisplayed: 19/4/2024 22:46