TOMÁŠKOVÁ, Andrea. Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem (Influence of drawing subsidies on the marketing vitality of Czech family firms). In Mojmír Helísek. Ekonomický výzkum - prezentace výsledků doktorandů. Recenzovaný sborník příspěvků z 5. ročníku konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní (2018). Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s. p. 163-174. ISBN 978-80-7408-182-8. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name in Czech Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name (in English) Influence of drawing subsidies on the marketing vitality of Czech family firms
Authors TOMÁŠKOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Ekonomický výzkum - prezentace výsledků doktorandů. Recenzovaný sborník příspěvků z 5. ročníku konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní (2018), p. 163-174, 12 pp. 2018.
Publisher Vysoká škola finanční a správní, a. s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000398
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7408-182-8
Keywords (in Czech) rodinné podnikání, definování rodinného podnikání, dotace, marketingová vitalita, statistická právní forma.
Keywords in English family business; definition of family business; subsidies; marketing vitality; statistical legal form
Tags AR 2018-2019, RIV_2019, xD2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 11/3/2019 08:34.
Abstract
O rodinném podnikání lze říci, je celosvětově nejstarší a nejrozšířenější formou podnikání. Prolínají se v něm tři oblasti, a to rodina, firma a vlastnictví. Jednou z determinant rodinného podnikání je snaha zakladatele, majitele předat firmu následující generaci. Aby bylo možno firmu „posunout“ k další generaci, je důležité, aby firma vykazovala „dobré finanční zdraví a celkovou vitalitu.“ Výzkumným cílem bude vyhodnotit čerpání dotací rodinnými firmami a vyvodit jejich možný vliv na marketingovou vitalitu firem. Na základě výsledků zkoumaných dat jednoznačně nelze říci, že by čerpané dotace měly vliv na marketingovou vitalitu rodinných firem, i když v daném vzorku vykazují lepší vitalitu firmy, které dotace čerpají. Tato zjištění budou podstatná pro další kvalitativní výzkum.
Abstract (in English)
Family business can be said to be the world's oldest and most widespread form of business. There are three areas in it: family, business, and ownership. One of the determinants of family business is the effort of the founder, the owner to pass on the company to the next generation. In order for the company to "move" to the next generation, it is important for the company to have "good financial health and overall vitality." The research objective will be to evaluate the use of subsidies by family firms and to derive their potential impact on the marketing vitality of firms. Based on the results of the surveyed data, it can clearly not be said that the subsidies drawn would have an impact on the marketing vitality of the family firms, even though they show a better vitality of the companies receiving the subsidies. These findings will be essential for further qualitative research.
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:05