PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ. Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic. In Alexandru-Mircea Nedelea a Mirilena-Oana Nedelea. Marketing Peace for Social Transformation and Global Prosperity (Advances in Public Policy and Administration). 1st ed. Hershey, PA, USA: IGI Global. p. 1-21. IGI global book series. ISBN 978-1-5225-7464-4. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic
Authors PAVLÁT, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hershey, PA, USA, Marketing Peace for Social Transformation and Global Prosperity (Advances in Public Policy and Administration), p. 1-21, 21 pp. IGI global book series, 2018.
Publisher IGI Global
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/18:#0000423
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-1-5225-7464-4
Keywords (in Czech) Měkká síla/moc, vzdělávací strategie, propagace míru, udržování míru
Keywords in English Soft Power; Educational Strategies; Peace Promotion; Maintaining Peace
Tags AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, xC1
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 1/4/2019 12:17.
Abstract
The mission of the Chapter is to explore the role and opportunities of Peace Marketing in modern education enhanced by the application of Soft Power in the strategic documents and measures adopted by the Czech Government. The research objectives are the Soft Power strategy and Peace Education role exploration. The Chapter contains both the general characteristics of Soft Power strategies and their actual application by the Czech Government. Then, a Peace Marketing education analysis follows. As a research tool, a structural interview has been designed on the basis of a SWOT analysis' findings. Thanks to the use of qualitative methodology, the research proposal is aimed at getting a well-grounded picture of the situation in the Czech Republic. By proving the existence of a wide space for intelligent and smart Peace Marketing methods, the authors are capable of getting the issues refined. As a result, further research directions are suggested.
Abstract (in Czech)
955/5000 Posláním této kapitoly je prozkoumat úlohu a příležitosti marketingu míru v moderním vzdělávání, které je umocněno aplikací Soft Power ve strategických dokumentech a opatřeních přijatých českou vládou. Výzkumné cíle jsou strategie Soft Power a Peace Education. Kapitola obsahuje jak obecnou charakteristiku strategií Soft Power, tak jejich vlastní aplikaci českou vládou. Poté následuje analýza vzdělávání v rámci programu mírového marketingu. Jako výzkumný nástroj byl vytvořen strukturální rozhovor na základě zjištění SWOT analýzy. Díky využití kvalitativní metodiky je výzkumný záměr zaměřen na získání fundovaného obrazu situace v České republice. Tím, že autoři dokazují existenci širokého prostoru pro inteligentní a inteligentní metody marketingu míru, jsou schopni tyto otázky vylepšit. V důsledku toho jsou navrženy další směry výzkumu.
PrintDisplayed: 16/4/2024 12:46