ŘEZNÍČEK, Václav. Význam modelování v informatizované společnosti: Implikace pro oblast vzdělávání (The Importance of Modeling in Computerized Society:Implications for Education). Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., vol. 16, No 3, p. 1-6. ISSN 1214-9187. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam modelování v informatizované společnosti: Implikace pro oblast vzdělávání
Name in Czech Význam modelování v informatizované společnosti: Implikace pro oblast vzdělávání
Name (in English) The Importance of Modeling in Computerized Society:Implications for Education
Authors ŘEZNÍČEK, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2019, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10200 1.2 Computer and information sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/19:#0000503
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) informace, znalost, interpretace, model, vzdělávání
Keywords in English information; knowledge; interpretation; model; education
Tags AR 2019-2020, RIV_2020, unor_2020_o, xJ4
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 14/4/2020 10:53.
Abstract
Třebaže je dnešní společnost označována jako společnost znalostní, často se namísto studia a rozvoje vlastních znalostí spokojíme (jako jednotlivci) s možností si potřebné informace tzv. najít na internetu. Článek si klade za cíl poukázat na význam modelování pro adekvátní interpretaci skutečnosti a vysvětlit vztah modelu a individuální znalosti.
Abstract (in English)
In spite of the fact that contemporary society is called knowledge society, we are satisfied often with posibility to "find information" on the Internet instead of studying and developing our own knowledge. The article aims to point out the importance of modeling for adequate interpretation of reality and explain the relationship between model and individual knowledge.
PrintDisplayed: 19/4/2024 03:43