C 2020

Sync That Tune! The Role of Collective Management of Rights in Film Production and Distribution

LEŠKA, Rudolf

Základní údaje

Originální název

Sync That Tune! The Role of Collective Management of Rights in Film Production and Distribution

Název česky

Synchronizuj tu hudbu! Role kolektivní správy práv ve filmové produkci a distribuci

Autoři

LEŠKA, Rudolf (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Cham, Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective, od s. 273-290, 18 s. Springer Series in Media Industries, 2020

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Nakladatel E-book

Kód RIV

RIV/04274644:_____/20:#0000624

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-3-030-44849-3

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_16

Klíčová slova česky

autorské právo; práva související s právem autorským; kolektivní správa; osobnostní práva autorská; film

Klíčová slova anglicky

copyright; neighboring rights; collective management; moral rights; film

Štítky

AR 2019-2020, autorské právo, film, kolektivní správa, odmeny_2021, osobnostní práva autorská, práva související s právem autorským, RIV_2021, xC1

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2021 08:43, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

Whenever a film is produced and distributed, a license to use the music and sound recording may be needed. While the film producer usually owns the copyright in the film and underlying works or actors’ performances, responsibility for the clearance of rights in music and sound recordings remains largely on the shoulders of users (broadcasters, cinema operators, VOD platforms). They usually need to get a license through a CMO or directly from the rightsholder. In the case of musical works, the procedures are largely standardized, mainly in offline use. When it comes to licensing the rights for cross-border use online or when phonogram producers and performers are involved, the licensing situation becomes messy which introduces significant uncertainty into the market. Instead of advocating state regulation, the author pleads for the development of cross-border industry standards and procedures, good practices and reciprocal agreements between CMOs to be developed in a collaboration of global organizations representing rightsholders.

Česky

Kdykoli dojde k výrobě a distribuci filmu, je zapotřebí licence k užití hudby a jejího záznamy. Zatímco filmový producent obvykle drží autorská práva k filmu a do něj zařazených děl a uměleckých výkonů herců, odpovědnost za vypořádání práv k hudbě a jejímu záznamu leží převážně na bedrech uživatelů (vysílatelů, provozovatelů kin, VOD platforem). Potřebují obvykle získat licenci prostřednictvím organizace kolektivní správy či přímo od nositele práv. V případě hudebních děl jsou licenční procesy převážně standardizovány, hlavně v užití offline. Pokud dojde na licencování přeshraničního užití nebo když je zapojen výrobce zvukového záznamy, licenční situace se stává nepřehlednou, což na trh přináší podstatnou nejistotu. Místo obhajoby státní regulace se autor přimlouvám za rozvoj přeshraničních průmyslových standardů a procesů, zavádění osvědčených postupů a posilování reciproční spolupráce mezi OKS ve spolupráci s globálními asociacemi zastupujícími nositele práv.
Zobrazeno: 15. 7. 2025 22:00