HELÍSEK, Mojmír. Kvantitativní rozvoj vysokoškolského vzdělávání v podmínkách globalizace. In Vladimír Čechák. Znalostní ekonomika. Sborník z 2. ročníku mezinárodní konference 23. 5. 2006. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2006, s. 91-94. ISBN 80-86754-63-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvantitativní rozvoj vysokoškolského vzdělávání v podmínkách globalizace
Název česky Kvantitativní rozvoj vysokoškolského vzdělávání v podmínkách globalizace
Název anglicky Quantitative development of higher education in the conditions of globalization
Autoři HELÍSEK, Mojmír.
Vydání Praha, Znalostní ekonomika. Sborník z 2. ročníku mezinárodní konference 23. 5. 2006, od s. 91-94, 4 s. 2006.
Nakladatel Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 80-86754-63-4
Klíčová slova česky Reforma vysokého školství, Education at a Glance, soukromé vysoké školy.
Klíčová slova anglicky Reform of higher education, Education at a Glance, private universities.
Návaznosti GA402/06/1357, projekt VaV.
Změnil Změnil: prof. Ing. Mojmír Helísek, CSc., učo 5013. Změněno: 7. 6. 2020 22:30.
Anotace
Součástí reformy vzdělávací soustavy je dosáhnout vysokého podílu vysokoškolsky vzdělaného obyvatelstva na celkovém počtu obyvatel. To je považováno za podmínku ekonomického rozvoje. Ve srovnání s průměrem OECD v tomto směru Česká republika zaostává. Jsou zde však významná rizika. Extenze vzdělávání půjde na úkor jeho kvality. Kvalifikační požadavky se pak pouze „přejmenují“ ze středoškolských na vysokoškolské. Bude zaostávat odborný výcvik. Přínosem tohoto kvantitativního růstu je však všeobecná sociální a intelektuální kultivace studujícího člověka resp. celé společnosti (vzdělání působí přes mezilidské vztahy jako pozitivní externalita).
Anotace anglicky
Part of the reform of the education system is to achieve a high share of the university-educated population in the total population. This is considered a condition for economic development. Compared to the OECD average, the Czech Republic is lagging behind in this respect. However, there are significant risks. The extension of education will be at the expense of its quality. Qualification requirements are then only "renamed" from high school to university. Professional training will lag behind. However, the benefit of this quantitative growth is the general social and intellectual cultivation of the student and whole society (education acts as a positive externality through interpersonal relationships).
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:24