KALAMÁR, Štěpán a Martina KAISEROVÁ. Kyberšikana a její vliv na mládež. Forenzní vědy, právo, kriminalistika. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., roč. 5, č. 2, s. 159-178. ISSN 2533-4387. doi:10.37355/fvpk-2020/2-04. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kyberšikana a její vliv na mládež
Název česky Kyberšikana a její vliv na mládež
Název anglicky Cyberbullying and their Infl uence on Youth
Autoři KALAMÁR, Štěpán (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina KAISEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Forenzní vědy, právo, kriminalistika, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a. s. 2020, 2533-4387.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000668
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.37355/fvpk-2020/2-04
Klíčová slova česky kyberšikana, šikana, agresor, oběť, prevence
Klíčová slova anglicky cyberbullying; bullying; aggressor; victim; prevention
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2021, RIV_2021, xJ5
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 9. 4. 2021 09:04.
Anotace
Hlavním smyslem práce bylo popsání a zhodnocení formy, způsobů a specifi k a také možností prevence kyberšikany a zjištění, jaké povědomí má mládež o této hrozbě. V teoretické, úvodní části je stručné seznámení s danou problematikou a popis základních termínů šikana a kyberšikana. V první kapitole je vymezen pojem šikana a následně její příčiny a důsledky. Druhá kapitola je zaměřena na kyberšikanu, zde se popisuje význam tohoto termínu, dále potom specifi ka, prostředky, formy, aktéři, dopady a možné strategie zvládání kyberšikany a následně i prevence kyberšikany. Praktická část si kladla za cíl zjistit, dle anonymních dotazníků, zda se na vybrané střední škole vyskytuje kyberšikana a jestli jsou studenti o této problematice dostatečně informováni. Tedy v případě výskytu kyberšikany jestli vědí, jak problém řešit, na koho se obrátit o pomoc a podporu.
Anotace anglicky
The main purpose of the work was to describe and evaluate the form, methods and specifi cs, as well as the possibilities of cyberbullying prevention and to fi nd out what young people are aware of this threat. The theoretical, introductory part is a brief introduction to the issue and a description of the basic terms bullying and cyberbullying. The fi rst chapter defi nes the concept of bullying and then its causes and consequences. The second chapter is focused on cyberbullying, it describes the meaning of this term, then the specifi cs, means, forms, actors, impacts and possible strategies for managing cyberbullying and then the prevention of cyberbullying. The practical part aimed to fi nd out, according to anonymous questionnaires, whether cyberbullying occurs at the selected high school and whether students are suffi ciently informed about this issue. So in the event of cyberbullying, if they know how to solve the problem, who to turn to for help and support.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 00:55