Detailed Information on Publication Record
2020
Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication
HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁBasic information
Original name
Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication
Name in Czech
Digitální média ve výuce angličtiny pro specifické účely zaměřené na marketingovou komunikaci
Authors
HRONOVÁ, Štěpánka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
CASALC Review, Brno, Centrum jazykového vzdělávání MU, 2020, 1804-9435
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/20:#0000688
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
angličtina pro specifické účely, běžně dostupné video, digitálnı́ media, kreativnı́ využitı́ videa, mobilnı́ aplikace, video formá t, video na vyžádánı́
Keywords in English
English for specific purposes; off-the-shelf video; digital media; creative use of video; mobile apps;video format; video-on-demand
Tags
Změněno: 12/4/2021 09:51, Bc. Jan Peterec
V originále
Digital media have profoundly changed our lifestyles especially in ways we communicate and consume information while video-on-demand and other video formats are taking the lead. As a result, also students’ preferences related to the content and formats of study materials are changing in a dramatic way. Almost every day, not only foreign language teachers can observe how incredibly quickly technologies used in instruction are changing and their own teaching materials are becoming obsolete after significantly shorter time periods compared to the situation several years ago. The aim of this paper is to examine and critically evaluate the existing opportunities for English teachers to incorporate video formats into their portfolio of teaching methods as well as use them effectively in the process of updating their own teaching materials. Due to the fact that creative ideas for methodological application of video formats are fully transferable into almost any kind of study programmes, the paper is complemented by a lesson plan based on the Bring your own device (BYOD) approach and the use of the mobile app iMovie. Further, within the frame of microlearning, the article presents a way of using off-the-shelf videos with technical content as part of interactive presentations prepared and presented by students in ESP classes and also in other specialized subjects. Selected results of the empirical research into the managerial attitudes towards incorporating video formats into corporate training enhance the importance of acquiring innovative skills in the context of foreign language learning already during university studies.
In Czech
Digitální média zásadně změnila náš životní styl, zejména pokud jde o způsoby, jak komunikujeme a spotřebováváme informace, zatímco video na vyžádání a další formáty videa jsou v čele. Výsledkem je, že se dramaticky mění i preference studentů týkající se obsahu a formátů studijních materiálů. Téměř každý den mohou nejen učitelé cizích jazyků sledovat, jak neuvěřitelně rychle se mění technologie používané ve výuce a jejich vlastní výukové materiály zastarávají po výrazně kratších časových obdobích ve srovnání se situací před několika lety. Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat a kriticky vyhodnotit stávající možnosti učitelů angličtiny začlenit video formáty do svého portfolia výukových metod a efektivně je využít při procesu aktualizace vlastních výukových materiálů. Vzhledem k tomu, že kreativní nápady pro metodickou aplikaci video formátů jsou plně přenositelné do téměř jakéhokoli druhu studijních programů, je práce doplněna plánem lekce založeným na přístupu Přineste si vlastní zařízení (BYOD) a využití mobilní aplikace iMovie. V rámci mikrolearningu dále článek představuje způsob využití běžných videí s technickým obsahem jako součást interaktivních prezentací připravených a prezentovaných studenty ve třídách ESP a také v dalších odborných předmětech. Vybrané výsledky empirického výzkumu manažerských postojů k začlenění video formátů do podnikového vzdělávání zvyšují význam získávání inovativních dovedností v kontextu studia cizích jazyků již během vysokoškolského studia.