J 2020

Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication

HRONOVÁ, Štěpánka and Ladislava KNIHOVÁ

Basic information

Original name

Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication

Name in Czech

Digitální média ve výuce angličtiny pro specifické účely zaměřené na marketingovou komunikaci

Authors

HRONOVÁ, Štěpánka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

CASALC Review, Brno, Centrum jazykového vzdělávání MU, 2020, 1804-9435

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/20:#0000688

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

angličtina pro specifické účely, běžně dostupné video, digitálnı́ media, kreativnı́ využitı́ videa, mobilnı́ aplikace, video formá t, video na vyžádánı́

Keywords in English

English for specific purposes; off-the-shelf video; digital media; creative use of video; mobile apps;video format; video-on-demand
Změněno: 12/4/2021 09:51, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Digital media have profoundly changed our lifestyles especially in ways we communicate and consume information while video-on-demand and other video formats are taking the lead. As a result, also students’ preferences related to the content and formats of study materials are changing in a dramatic way. Almost every day, not only foreign language teachers can observe how incredibly quickly technologies used in instruction are changing and their own teaching materials are becoming obsolete after significantly shorter time periods compared to the situation several years ago. The aim of this paper is to examine and critically evaluate the existing opportunities for English teachers to incorporate video formats into their portfolio of teaching methods as well as use them effectively in the process of updating their own teaching materials. Due to the fact that creative ideas for methodological application of video formats are fully transferable into almost any kind of study programmes, the paper is complemented by a lesson plan based on the Bring your own device (BYOD) approach and the use of the mobile app iMovie. Further, within the frame of microlearning, the article presents a way of using off-the-shelf videos with technical content as part of interactive presentations prepared and presented by students in ESP classes and also in other specialized subjects. Selected results of the empirical research into the managerial attitudes towards incorporating video formats into corporate training enhance the importance of acquiring innovative skills in the context of foreign language learning already during university studies.

In Czech

Digitální média zásadně změnila náš životní styl, zejména pokud jde o způsoby, jak komunikujeme a spotřebováváme informace, zatímco video na vyžádání a další formáty videa jsou v čele. Výsledkem je, že se dramaticky mění i preference studentů týkající se obsahu a formátů studijních materiálů. Téměř každý den mohou nejen učitelé cizích jazyků sledovat, jak neuvěřitelně rychle se mění technologie používané ve výuce a jejich vlastní výukové materiály zastarávají po výrazně kratších časových obdobích ve srovnání se situací před několika lety. Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat a kriticky vyhodnotit stávající možnosti učitelů angličtiny začlenit video formáty do svého portfolia výukových metod a efektivně je využít při procesu aktualizace vlastních výukových materiálů. Vzhledem k tomu, že kreativní nápady pro metodickou aplikaci video formátů jsou plně přenositelné do téměř jakéhokoli druhu studijních programů, je práce doplněna plánem lekce založeným na přístupu Přineste si vlastní zařízení (BYOD) a využití mobilní aplikace iMovie. V rámci mikrolearningu dále článek představuje způsob využití běžných videí s technickým obsahem jako součást interaktivních prezentací připravených a prezentovaných studenty ve třídách ESP a také v dalších odborných předmětech. Vybrané výsledky empirického výzkumu manažerských postojů k začlenění video formátů do podnikového vzdělávání zvyšují význam získávání inovativních dovedností v kontextu studia cizích jazyků již během vysokoškolského studia.

Files attached

CASALC_Digital_media_in_ESP_Instruction.pdf
Request the author's version of the file