D
2020
PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS
PAVLÁK, Miroslav and Naděžda PETRŮ
Basic information
Original name
PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS
Name in Czech
PODPORA INOVAČNÍCH ČINNOSTÍ NA START-UPS: INOVACE JAKO NÁSTROJ KONKURENCESCHOPNOSTI
Authors
PAVLÁK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor) and Naděžda PETRŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Prague, Financial Markets 2019 – A Factor of European Competitiveness – proceeding from the 9th International Conference, p. 123-135, 13 pp. 2020
Publisher
Vysoká škola finanční a správní, a. s.
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/04274644:_____/20:#0000694
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Start-up, konkurenceschopnost, inovace, konkurenční výhoda, klíčové faktory úspěchu
Keywords in English
Start-up; competitiveness; innovation; competitive advantage; key success factors
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Start-Up business is now a widespread form of starting a business, and is a way that is mostly preferred among younger entrepreneurs. In general, the lack of financial resources and the initial enthusiasm of the whole team over an innovative project is often a feature of this form of entrepreneurial activity. Companies in the current market face many challenges, such as the globalization of markets and technologies. The supply of products available to consumers is increasing, and therefore the competitive environment is changing. In order to continue to develop in such conditions, companies need to differentiate their offers from those of their direct competitors. Therefore, innovation plays a crucial role in creating competitive advantage. Each company has a certain form of competitive advantage; however, despite this fact, due to constant changes in the market, this advantage worsens, forcing companies to innovate and apply innovation models to preserve existing advantages or create new ones. The presented article analyzes the implementation process of innovation model within startups; and identifies key success factors of start-ups in a competitive environment.
In Czech
Startupy jsou nyní poměrně rozšířenou formou zahájení podnikání, které je většinou preferováno mladšími podnikateli. Obecným znakem této podnikatelské činnosti bývá nedostatek finančních zdrojů a počáteční nadšení celého týmu. Společnosti na současném trhu čelí mnoha výzvám, jako je globalizace trhů a vývoj nových technologií. Nabídka převyšuje poptávku spotřebitelů, a to má za následek změnu konkurenčního prostředí. Aby se společnosti mohly nadále rozvíjet, musí odlišovat svou nabídku od nabídek svých přímých konkurentů. Inovace proto hrají klíčovou roli při vytváření konkurenční výhody. Každá společnost má určitou formu konkurenční výhody; ta však není trvalá, a proto jsou společnosti nuceny inovovat a uplatňovat inovační modely pro zachování stávajících výhod nebo vytváření nových. Předkládaný článek analyzuje proces implementace inovačního modelu v rámci start-upů a identifikuje klíčové faktory úspěchu start-upů v konkurenčním prostředí.
Displayed: 22/12/2024 19:47