BŘEČKOVÁ, Pavla and Michal KARAS. Online technology and promotion tools in SMEs. Innovative Marketing. Sumy (Ukraine): LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, vol. 16, No 3, p. 85-97. ISSN 1814-2427. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online technology and promotion tools in SMEs
Name in Czech Online technologie a propagační nástroje v malých a středních podnicích
Authors BŘEČKOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal KARAS.
Edition Innovative Marketing, Sumy (Ukraine), LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives” 2020, 1814-2427.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/20:#0000575
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) podniky, online propagace, export, rodinné podnikání
Keywords in English enterprises; online promotion; export; family business
Tags AR 2020-2021, odmeny_2021, RIV_2021_TAČR, xJ3
Links TL02000434, research and development project.
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 13/4/2021 10:26.
Abstract
Online technologies are currently the most dynamically developing industry, both in product creation and promotion. The study focuses on their incorporation into the SME (small and medium enterprises) segment, which comprises the most economically stable element of any European economy. This paper aims to identify and evaluate dependency in the area of online technologies and promotion tools use in small and medium enterprises (SMEs) related to company age and export involvement. Most research on SMEs focuses on external influences and factors, while this article reflects the internal environment of business entities, which is the source of this study’s originality. The hypotheses were validated by an empirical study of a sample of 743 respondents (companies and entrepreneurs, including family businesses). The research method was a combination of CATI and CASI, and the research tool was a structured questionnaire. To analyze the survey results, the Chi-square test of independence was applied. The key finding was validation of the dependence between the use of the online tools for manufacturing and promotion and the export focus of companies. Companies operating on foreign markets use a wider range of online tools for their business than companies focused on the domestic market. On the other hand, the presumed significant differences in the use of online tools between young businesses and companies long-term established on the market were not confirmed.
Abstract (in Czech)
Online technologie jsou v současnosti nejdynamičtěji se rozvíjejícím odvětvím tvorba a propagace produktu. Studie se zaměřuje na jejich začlenění do Segment malých a středních podniků, který zahrnuje ekonomicky nejstabilnější prvek ze všech evropských ekonomik. Cílem této práce je identifikovat a vyhodnotit závislost v oblasti online technologií a nástrojů propagace v malých a středních podnicích střední podniky (MSP) související s věkem společnosti a zapojením exportu. Většina výzkumů zaměřených na malé a střední podniky se zaměřuje na vnější vlivy a faktory, zatímco tento článek odráží interní prostředí podnikatelských subjektů, které je zdrojem originality této studie. Hypotézy byly validovány empirickou studií na vzorku 743 respondentů (společnosti a podnikatelé, včetně rodinných podniků). Výzkumná metoda byla kombinace CATI a CASI a nástrojem výzkumu byl strukturovaný dotazník. K analýze výsledků průzkumu byl použit test chí-kvadrát nezávislosti. Klíč zjištěním bylo ověření závislosti mezi využitím online nástrojů pro výrobu a propagaci a exportním zaměřením společností. Společnosti působící na zahraniční trhy používají pro své podnikání širší škálu online nástrojů než společnosti zaměřena na domácí trh. Na druhou stranu předpokládané významné rozdíly v používání online nástrojů mezi mladými podniky a společnostmi z dlouhodobého hlediska etablované na trhu nebyly potvrzeny.
PrintDisplayed: 19/4/2024 12:09