ŘEZNÍČEK, Václav. Digitální myšlení pro výuku ve ztechnizované společnosti (Digital thinking in a technicalized society for teaching). Media4u Magazine. Praha: Jan Chromý, 2021, vol. 18, No 2, p. 5-8, 33 pp. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální myšlení pro výuku ve ztechnizované společnosti
Name in Czech Digitální myšlení pro výuku ve ztechnizované společnosti
Name (in English) Digital thinking in a technicalized society for teaching
Authors ŘEZNÍČEK, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Praha, Jan Chromý, 2021, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10200 1.2 Computer and information sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/21:#0000769
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) informační technologie, myšlení, znalost, informatizace, digitální myšlení
Keywords in English information technology; thinking; knowledge; informatization; digital thinking
Tags AR 2020-2021, IGA 7429-2020-02, odmeny_2022, RIV_2022, xJ4
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 2/3/2022 08:03.
Abstract
Žijeme ve společnosti, kterou můžeme díky závislosti na technických prostředcích (ICT) nazvat společností "ztechnizovanou", v níž se objevují fenomény negativně působící na naši schopnost interpretace reality. Uchylujeme se totiž k něčemu, co lze nazvat digitálním myšlením, kdy informace zpracováváme pouze povrchně. Širšími souvislostmi se zabývá prezentovaný text.
Abstract (in English)
We live in a society, which, due to our dependence on technical means and especially ICT, could be called "technicalized society", in which phenomena appearing that have a negative impact on our ability to interpret real systems. We turn to something what we can call digital thinking - "superficial information processing". The presented text deals with wider consequences and context.
PrintDisplayed: 27/4/2024 15:21