PETR, Oldřich Johannes. REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ. In MAGNANIMITAS. QUAERE 2021. I. Hradec Králové: Magnanimitas. s. 21-27. ISBN 978-80-87952-34-4. doi:10.33543/q2021.11. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ
Název česky REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ
Název anglicky ADVERTISING – A PUBLIC MATTER
Autoři PETR, Oldřich Johannes.
Vydání I. Hradec Králové, QUAERE 2021, od s. 21-27, 7 s. 2021.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87952-34-4
Doi http://dx.doi.org/10.33543/q2021.11
Klíčová slova česky Reklama, veřejnost, persvaze, zákazník, média, cílová skupina, reklamní kampaň, reklamní rétorika, globální trh
Klíčová slova anglicky Advertising, public, persuasion, customer, media, target group, advertising campaign, advertising rhetoric, global market
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2022, xD2
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 2. 9. 2021 11:22.
Anotace
Jedním z úkolů reklamy je komunikace s veřejností. Reklamní styl se odlišuje od ostatních stylů, má jiné poslání a záměr. Reklama se prostřednictvím textu a obrazu snaží ovlivnit určitou cílovou skupinu, tento vliv můžeme bez pochyb nazvat manipulací. Nedílnou součástí jejího působení jsou média. Ta napomáhají uskutečnit záměr reklamy, poskytují spojení mezi značkou a zákazníkem. Reklamní vliv roste, umožňují to především globálně se rozvíjející trhy. Konkurenční tlak není jen směrem k zákazníkům, ale také ke tvůrcům reklamních komunikátů. Reklamní styl, který jsem zmínil, patří v současné době k nejrychleji se rozvíjejícím a měnícím stylům vůbec. Nároky cílové skupiny rostou, stejně jako nároky na propracované reklamní sdělení.
Anotace anglicky
One of the tasks of advertising is to communicate with the public. Advertising style differs from other styles, it has a different mission and purpose. Through text and image, advertising tries to influence a certain target group, we can undoubtedly call this influence manipulation. The media are an integral part of its work. They help to realize the intention of advertising, provide a connection between the brand and the customer. The advertising influence is growing, especially due to globally developing markets. Competitive pressure is not only towards customers, but also towards the creators of advertising messages. The advertising style I mentioned is currently one of the fastest growing and changing styles ever. The demands of the target group are growing, as are the demands for a sophisticated advertising message.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 02:55