PETR, Oldřich Johannes. REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ (ADVERTISING – A PUBLIC MATTER). Online. In MAGNANIMITAS. QUAERE 2021. I. Hradec Králové: Magnanimitas, 2021, p. 21-27. ISBN 978-80-87952-34-4. Available from: https://dx.doi.org/10.33543/q2021.11.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ
Name in Czech REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ
Name (in English) ADVERTISING – A PUBLIC MATTER
Authors PETR, Oldřich Johannes.
Edition I. Hradec Králové, QUAERE 2021, p. 21-27, 7 pp. 2021.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60203 Linguistics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-87952-34-4
Doi http://dx.doi.org/10.33543/q2021.11
Keywords (in Czech) Reklama, veřejnost, persvaze, zákazník, média, cílová skupina, reklamní kampaň, reklamní rétorika, globální trh
Keywords in English Advertising, public, persuasion, customer, media, target group, advertising campaign, advertising rhetoric, global market
Tags AR 2020-2021, odmeny_2022, xD2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 2/9/2021 11:22.
Abstract
Jedním z úkolů reklamy je komunikace s veřejností. Reklamní styl se odlišuje od ostatních stylů, má jiné poslání a záměr. Reklama se prostřednictvím textu a obrazu snaží ovlivnit určitou cílovou skupinu, tento vliv můžeme bez pochyb nazvat manipulací. Nedílnou součástí jejího působení jsou média. Ta napomáhají uskutečnit záměr reklamy, poskytují spojení mezi značkou a zákazníkem. Reklamní vliv roste, umožňují to především globálně se rozvíjející trhy. Konkurenční tlak není jen směrem k zákazníkům, ale také ke tvůrcům reklamních komunikátů. Reklamní styl, který jsem zmínil, patří v současné době k nejrychleji se rozvíjejícím a měnícím stylům vůbec. Nároky cílové skupiny rostou, stejně jako nároky na propracované reklamní sdělení.
Abstract (in English)
One of the tasks of advertising is to communicate with the public. Advertising style differs from other styles, it has a different mission and purpose. Through text and image, advertising tries to influence a certain target group, we can undoubtedly call this influence manipulation. The media are an integral part of its work. They help to realize the intention of advertising, provide a connection between the brand and the customer. The advertising influence is growing, especially due to globally developing markets. Competitive pressure is not only towards customers, but also towards the creators of advertising messages. The advertising style I mentioned is currently one of the fastest growing and changing styles ever. The demands of the target group are growing, as are the demands for a sophisticated advertising message.
PrintDisplayed: 28/4/2024 16:29