2014
Manažerské dovednosti
EISEL, JurajZákladní údaje
Originální název
Manažerské dovednosti
Název česky
Manažerské dovednosti
Název anglicky
Management skills
Autoři
Vydání
Manažerské dovednosti, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Manažerské dovednosti, řešení problémů, vedení pracovního týmu, motivace, rozvoj lidí v týmu, manažerské kompetence, základní koučovací postupy
Klíčová slova anglicky
Managerial skills, problem solving, team leadership, motivation, team development, managerial competencies, basic coaching procedures
Změněno: 2. 11. 2021 18:03, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
Manažerské dovednosti je pojem označující požadované dovednosti současného manažera. Zejména jde tyto dovednosti: plánování, organizování, vedení lidí, komunikování, rozhodování, řešení problémů a další. U každého manažera se předpokládá široká škála znalostí a dovedností spojená s výkonem jeho zodpovědné práce. Základem je zvolit vhodný styl vedení přizpůsobený cílům, podmínkám a lidem konkrétního pracovního týmu. Manažer musí rovněž zvládat specifické komunikační dovednosti a nástroje zvyšování efektivity týmu a rozvoje jeho členů. Teprve propojení žádoucích manažerských kompetencí umožňuje účinný způsob vedení týmu.
Anglicky
Managerial skills is a term denoting the required skills of the current manager. In particular, these skills are: planning, organizing, leading people, communicating, making decisions, problem solving and more. Each manager is expected to have a wide range of knowledge and skills associated with the performance of his responsible work. The basis is to choose a suitable leadership style adapted to the goals, conditions and people of a particular work team. The manager must also master the specific communication skills and tools to increase the effectiveness of the team and the development of its members. Only the interconnection of desirable managerial competencies enables an effective way of leading a team.