PETRŮ, Naděžda. A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value. ACTA VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., XI., No 2, p. 222-223. ISSN 1802-792X. doi:10.37355/acta-2021/2-06. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value
Name in Czech Ohlédnutí za Česko-slovenským dnem rodinného podnikání, jehož součástí byla i konference s názvem Rodinné podnikání – Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty
Authors PETRŮ, Naděžda.
Edition ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2021, 1802-792X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Doi http://dx.doi.org/10.37355/acta-2021/2-06
Keywords (in Czech) Rodinné podnikání, konference, Česká republika
Keywords in English Family business, conference, Czech Republic
Tags AR 2021-2022, nehodnoceno_nesplnuje_pozadavky
Links TL02000434, research and development project.
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 22/2/2022 08:36.
Abstract
University of Finance and Administration has been researching the specifics of family business since 2014. The theory of family business should be able to distinguish family businesses from non-family businesses, it should respond to changes in the political, economic, social, technological, environmental environment, as well as to changes in the purchasing and consumption behaviour of customers, trends in the use of information and communication technologies in the theory and real practice of family businesses.
Abstract (in Czech)
Vysoká škola finanční a správní se zabývá výzkumem specifik rodiny podnikání od roku 2014. Teorie rodinného podnikání by měla umět rozlišit rodinu podniků od nerodinných podniků, měla by reagovat na změny v politické, ekonomické, sociální, technologické, environmentální prostředí, jakož i na změny v nákupní a spotřební chování zákazníků, trendy ve využívání informací a komunikačních technologií v teorii a reálné praxi rodinných firem.
PrintDisplayed: 23/4/2024 08:23