VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2009
- Rozsah
- 1/1. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Emil Hanousek, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petr Váňa (cvičící) - Garance
- PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cMKL: každou sudou středu 10:30–11:14 K205, každou sudou středu 11:15–12:00 K205, E. Hanousek
B_DM/cMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M26, každé liché úterý 13:00–13:45 M26, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 E126, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 E126, E. Hanousek
B_DM/cM2PH: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 E124, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 E124, E. Hanousek
B_DM/cM3PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E125, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E125, E. Hanousek
B_DM/cM4PH: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 E124, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 E124, E. Hanousek
B_DM/pMKL: každou sudou středu 8:45–9:29 K205, každou sudou středu 9:30–10:15 K205, E. Hanousek
B_DM/pMMO: každé liché úterý 10:30–11:14 M26, každé liché úterý 11:15–12:00 M26, V. Kunz
B_DM/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E306, každou lichou středu 11:15–12:00 E306, E. Hanousek
B_DM/sM1aPH: St 25. 2. 17:30–19:00 E129, St 11. 3. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, P. Váňa
B_DM/sM1bPH: St 18. 2. 19:15–20:45 E126, St 25. 2. 19:15–20:45 E126, St 11. 3. 17:30–19:00 E126, P. Váňa
B_DM/uMKL: Út 24. 3. 15:45–17:15 K211, Út 31. 3. 14:00–15:30 K206, 15:45–17:15 K206, E. Hanousek
B_DM/vMMO: Pá 20. 2. 15:30–17:00 M14, Pá 20. 3. 15:30–17:00 M14, Pá 17. 4. 13:45–15:15 M14, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Pá 13. 2. 12:00–13:30 E223, So 28. 2. 9:45–11:15 E223, Pá 13. 3. 13:45–15:15 E223, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Pá 13. 2. 15:30–17:00 E224, So 28. 2. 11:30–13:00 E224, Pá 13. 3. 12:00–13:30 E224, P. Váňa - Předpoklady
- Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem předmětu je seznámit studenty se základy direkt marketingu a jeho úlohou v marketingové komunikaci. Představit direkt marketing jako interaktivní komunikační systém využívající komunikační nástroje, které umožňují docilovat vyšší efektivitu použitých nástrojů včetně okamžité a měřitelné reakce zákazníka. Pochopit důležitost marketingových databází jako základ informací o zákaznících. Zdůraznění nepřehlédnutelné výhody přímého marketingu – investování prostředků pouze do vybrané, cílové skupiny zákazníků. Získat přehled o médiích, nástrojích a technikách přímého marketingu. Východiskem poznání je naučit studenty plánovat reklamní kampaně přímého marketingu, kontrolovat jejich průběh spolu s vyhodnocením efektivity použitých nástrojů.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Přímý marketing jako komunikační technika. Definice přímého marketingu. Podíl přímého marketingu na celkových komunikačních aktivitách. Rozdíl mezi masovými a přímými médii. Výhody přímého marketingu – jeho měřitelnost a statistický přístup, koncentrace, personalizace a okamžitost. 2. Cíle přímého marketingu a cílové skupiny. Přímý prodej. Podpora prodeje a distribuce. Loajalita a udržení zákazníků. Žebříček loajality. Cílové trhy a potencionální zákazníci. Marketingové memorandum. 3. Média a nástroje přímého marketingu. Adresné a neadresné typy médií. Direct mail. Telemarketing. Katalogový prodej. Nákupy prostřednictvím PC. Televizní, rozhlasový či tiskový marketing s přímou odezvou. Nová interakční media apod. 4. CRM jako partner přímého marketingu. Základní prvky struktury CRM – procesy, technologie, databáze. Přechod od transakčního marketingu k marketingu relačnímu. CRM a podniková identita. 5. Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky. „Front-end propagace a „Back-end“ propagace. Platnost nabídky. Omezené dodávky. Odložené zvýšení cen. Zvláštní nabídky. Dodatečný prodej. Inkasní dopisy. Dva kroky konverze v propagaci . Reaktivace. Referenční propagace. Křížový prodej apod. 6. Databázový marketing. Co je databázový marketing. Vytvoření vlastní databáze a její rozšiřování. Typy databázového marketingu. Stadia užití marketingové databáze. 7. Marketing 21. století. E-commerce. Digitalizace a konektivita. Spojovací sítě – intranet, extranet, internet. On-line zákazníci. Využívání on-line marketingu. Výhody a nevýhody on-line marketingu. 8. Vyhodnoceni ziskovosti přímých médií. Sběr dat. Odhadování zisků. Přímé a nepřímé náklady. Ziskovost kontaktování jedince a ziskovost celé kampaně. 9. Marketingový plán. Strategické plánování. Strategie produktu. Strategie nabídky. Mediální strategie. Distribuční strategie. Kreativní strategie. Základní prvky plánování. Marketingové prostředí. 10. Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu. Podrážděnost. Nepoctivost. Podvod. Vpád do soukromí. 11. Globální direkt marketing. Celosvětový potenciál. Dosah internetu. Expanze trhů. 12. Asociace direkt marketingu v ČR. Vznik a vývoj ADMAZ. 13. Praktická cvičení ve formě workshopů. Příprava direkt marketingové kampaně. Tipy z praxe. Výměna zkušeností. 14. Zákony a přímý marketing.
- Literatura
- Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
- Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004.
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003.
- Váňa, P.: Direct marketing v teorii a praxi (I., II., III.). Praha: Váňa-Omega, 2. upr. vyd., 2006 (1. vyd. Management Press, 1994).
- Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003.
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
- Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001.
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: přednášky a cvičení Metody hodnocení: zápočet - Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu.
- Informace učitele
- Literatura: Doporučená literatura: Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003. Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001. Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003. Časopisy: Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. (oba časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2009/B_DM