B_EM Elektronický marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2009
Rozsah
2/0. 6hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_EM/pMKL: Út 10:30–11:14 K212, Út 11:15–12:00 K212, K. Eliáš
B_EM/pMMO: St 10:30–11:14 M17, St 11:15–12:00 M17, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Čt 12:15–12:59 E230, Čt 13:00–13:45 E230, K. Eliáš
B_EM/sMKL: St 25. 2. 15:45–17:15 K211, St 4. 3. 14:00–15:30 K211, St 11. 3. 14:00–15:30 K211, K. Eliáš
B_EM/uMPH: Út 24. 3. 14:00–15:30 E129, Út 7. 4. 14:00–15:30 E129, Út 21. 4. 14:00–15:30 E129, K. Eliáš
B_EM/vMMO: So 7. 3. 11:30–13:00 M22, So 21. 3. 11:30–13:00 M22, 14:00–15:30 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Pá 6. 2. 13:45–15:15 E223, Pá 20. 2. 13:45–15:15 E223, Pá 6. 3. 13:45–15:15 E223, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Pá 6. 2. 15:30–17:00 E224, Pá 20. 2. 12:00–13:30 E224, Pá 6. 3. 15:30–17:00 E224, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku , na rozvoj vztahového marketingu(např.model ITV CRM).Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě a dalším základním IT dovednostem.Specifický prostor bude věnován internetu, jako jednomu z významných prostředků marketingové komunikace, pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama), ale i do podlinkových (SMS marketing,internetová podpora prodeje,atd.)
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového(relačního) marketingu. 2.Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3.Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4.Efektivní datamining jako systém získávání informací a dat o potřebách, přáních a požadavcích zákazníků. 5.Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6.Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik vyhodnocování účinnosti internetového marketingu. 7.Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8.Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9.Internet a mobilita.Blogy. 10.Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování, komunikace typu B2B a B2C). 11.Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu. 12.Zásady úspěšného elektronického obchodování, nejčastější chyby a prohřešky.
Literatura
  • Blažková, M.: Jak využít internet v marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005.ISBN: 80-247-1095-1
  • Byron, D.G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7
  • Donát, J.: Efektivní podnikání v době Webu 2.0. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN:978-8086851-73-0
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS Eupress, 2004. ISBN: 80-86754-31-6 Pouze kap. 2, část 2.3, Elektronický marketing
Metody hodnocení
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet na základě písemného zápočtového testu
Informace učitele
Literatura: Povinná: Blažková, M.: Jak využít internet v marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005.ISBN: 80-247-1095-1 Byron, D.G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7 Donát, J.: Efektivní podnikání v době Webu 2.0. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN:978-8086851-73-0 Doporučená: Kašík, M., Havlíček, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS Eupress, 2004. ISBN: 80-86754-31-6 Pouze kap. 2, část 2.3, Elektronický marketing.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.