B_EM Elektronický marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_EM/cMKL: Čt 10. 2. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, Čt 3. 3. 15:45–17:15 K207, K. Eliáš
B_EM/pMKL: každé liché úterý 10:30–11:14 K311, každé liché úterý 11:15–12:00 K311, každé liché úterý 12:15–12:59 K311, každé liché úterý 13:00–13:45 K311, K. Eliáš
B_EM/pMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M24, každé sudé úterý 11:15–12:00 M24, každé sudé úterý 12:15–12:59 M24, každé sudé úterý 13:00–13:45 M24, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Čt 10:30–11:14 E007KC, Čt 11:15–12:00 E007KC, K. Eliáš
B_EM/uM1aPH: Út 22. 3. 15:45–17:15 E225, 17:30–19:00 E225, Út 29. 3. 17:30–19:00 E225, K. Eliáš
B_EM/uM1bPH: Út 12. 4. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, Út 19. 4. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Pá 11. 2. 12:00–13:30 M21, Pá 11. 3. 12:00–13:30 M27, 13:45–15:15 M27, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: So 9. 4. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, So 30. 4. 11:30–13:00 E125, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Pá 11. 2. 17:15–18:45 E126, Pá 25. 2. 13:45–15:15 E126, 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_EM/vM4PH: So 26. 2. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, So 12. 3. 14:00–15:30 E127, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:úspěšné absolvování předmětů:marketing(B_Mar),řízení vztahů se zákazníky(B_RVZ),struktura marketingových komunikací (B_SMaK).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku, na rozvoj vztahového marketingu.Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě.Specifický prostor bude věnován internetu pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama)i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.).Samostatně elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Osnova
  • Osnova je určena pro prezenční studium.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu(ML).Obsah přednášek: 1/Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita.Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci. 12/Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Literatura
    povinná literatura
  • Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
  • Janouch,V.: Internetový marketing.Prosaďte se na webu a sociálních sítích.Brno:Computer Press,2010.ISBN: 987-80-251-2795-7
  • Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
  • Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
    doporučená literatura
  • Byron, D. G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7
  • Donát,J.:Efektivní podnikání v době Webu 2.0Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN: 978-8086851-73-0
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
    neurčeno
  • Pozn.: Literatura je navržena tak, aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v~knihovnách VŠFS. Z~uvedených titulů půjde vždy o~relevantní části k~dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o~tento
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %.Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti( v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: z(zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu z odpřednášené látky a povinné literatury. Forma: písemný test - 10 otevřených otázek (2 body za úplnou/ 1 bod za částečnou odpověď).Pro zápočet je potřeba dosáhnout alespoň 15 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.