B_EM Elektronický marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_EM/pMKL: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 K203, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 K203, každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 K203, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 K203, K. Eliáš
B_EM/pMMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M26, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M26, každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M26, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M26, K. Eliáš
B_EM/pMPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, K. Eliáš
B_EM/sMKL: St 21. 3. 15:45–17:15 K212, St 28. 3. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, K. Eliáš
B_EM/sM1aPH: St 8. 2. 15:45–17:15 E225, St 22. 2. 15:45–17:15 E225, St 29. 2. 17:30–19:00 E225, K. Eliáš
B_EM/sM1bPH: St 22. 2. 17:30–19:00 E227, St 7. 3. 17:30–19:00 E227, St 14. 3. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Pá 24. 2. 15:30–17:00 M17, Pá 9. 3. 13:45–15:15 M22, 15:30–17:00 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: So 11. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Pá 13. 4. 17:15–18:45 E128, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Pá 10. 2. 17:15–18:45 E129, So 25. 2. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:úspěšné absolvování předmětů:marketing(B_Mar),řízení vztahů se zákazníky(B_RVZ),struktura marketingových komunikací (B_SMaK).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku, na rozvoj vztahového marketingu.Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě.Specifický prostor bude věnován internetu pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama)i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.).Samostatně elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Osnova
  • Osnova je určena pro prezenční studium.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu(ML).Obsah přednášek: 1/Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita.Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci. 12/Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Literatura
    povinná literatura
  • Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
  • Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
  • Janouch,V.: Internetový marketing.Prosaďte se na webu a sociálních sítích.Brno:Computer Press,2010.ISBN: 987-80-251-2795-7
    doporučená literatura
  • Fox,V.:Marketing ve věku společnosti Google.Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání.Brno:Computer Press, 2011.ISBN:978-80-251-3357-6
  • Sterne,J.:Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích.Brno:Computer Press, 2011.ISBS:978-80-251-3340-8
  • Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
    neurčeno
  • Pozn.: Literatura je navržena tak, aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v~knihovnách VŠFS. Z~uvedených titulů půjde vždy o~relevantní části k~dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o~tento
Výukové metody
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %.Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti( v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: z(zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu z odpřednášené látky a povinné literatury. Forma: písemný test - 10 otevřených otázek (2 body za úplnou/ 1 bod za částečnou odpověď).Pro zápočet je potřeba dosáhnout alespoň 15 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.