VSFS:N_MarFs Marketing in Financial Service - Course Information
N_MarFs Marketing in Financial Services
University of Finance and AdministrationSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Babka, MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Antonín Kubíček, CSc. (seminar tutor)
Ing. Miloslav Vaňák (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Miloslav Vaňák
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MarFs/pFPH: Tue 17:30–18:14 S37, Tue 18:15–19:00 S37, P. Babka, M. Vaňák
N_MarFs/vFPH: Sat 7. 2. 14:00–15:30 S32, Sat 21. 2. 11:30–13:00 S32, 14:00–15:30 S32, M. Vaňák - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady: Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Finance and Financial Services (programme VSFS, N-HPS)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literature
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996.
- Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin za semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/N_MarFs