B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
1/1. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ondřej Pešek (cvičící)
PhDr. Petr Váňa (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Váňa
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cMKL: každé liché úterý 12:15–12:59 K311, každé liché úterý 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/cMKLks: Čt 11. 2. 19:15–20:45 K203, Čt 11. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, P. Klička
B_DM/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M01, každé liché pondělí 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E126, každé liché pondělí 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM2PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E126, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM3PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E126, každé liché pondělí 11:15–12:00 E126, O. Pešek
B_DM/cM4PH: každé liché pondělí 8:45–9:29 E126, každé liché pondělí 9:30–10:15 E126, O. Pešek
B_DM/pMKL: každé sudé úterý 12:15–12:59 K311, každé sudé úterý 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/pMMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M01, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E007KC, O. Pešek
B_DM/uM1aPH: Út 16. 2. 15:45–17:15 E225, Út 9. 3. 17:30–19:00 E225, Út 16. 3. 19:15–20:45 E225, P. Váňa
B_DM/uM1bPH: Út 2. 3. 17:30–19:00 E227, Út 9. 3. 19:15–20:45 E227, Út 16. 3. 17:30–19:00 E227, P. Váňa
B_DM/vMMO: Pá 5. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Pá 19. 2. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_DM/vM2PH: So 6. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Pá 5. 3. 15:30–17:00 E125, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Pá 5. 2. 15:30–17:00 E126, So 20. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, P. Váňa
B_DM/vM4PH: Pá 5. 2. 17:15–18:45 E127, Pá 19. 2. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, P. Váňa
Předpoklady
Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Historický vývoj obsahu a pojem direct marketing. Základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR. Ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a jejich řešení. Cvičení a praktické tipy vytváření specializovaného adresáře, plánování úspěšného mailingu a realizace dalších direct marketingových akcí. Přehled metod a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Osnova
  • Základní tematické celky: Přímý marketing jako komunikační technika.
  • Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
  • Média a nástroje přímého marketingu.
  • CRM jako partner přímého marketingu.
  • Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
  • Databázový marketing.
  • Marketing 21. století.
  • Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
  • Marketingový plán.
  • Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
  • Globální direct marketing.
  • Asociace direct marketingu v ČR.
  • Praktická cvičení ve formě workshopů.
  • Zákony a direct marketing.
Literatura
    povinná literatura
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003.
  • Váňa, P.: Direct marketing v teorii a praxi (I., II., III.). Praha: Váňa-Omega, 2. upr. vyd., 2006 (1. vyd. Management Press, 1994).
  • Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
    doporučená literatura
  • Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004.
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001.
  • Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003.
  • Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
  • Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.
    neurčeno
  • www.vsfs.cz/knihovna
  • www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
  • www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
  • www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky a cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet (z, 2 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně sprodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozupočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (28 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace.
Informace učitele
Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.