VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 1/1. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ondřej Pešek (cvičící)
PhDr. Petr Váňa (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Váňa
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cMKL: každé liché úterý 12:15–12:59 K311, každé liché úterý 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/cMKLks: Čt 11. 2. 19:15–20:45 K203, Čt 11. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, P. Klička
B_DM/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M01, každé liché pondělí 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E126, každé liché pondělí 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM2PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E126, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM3PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E126, každé liché pondělí 11:15–12:00 E126, O. Pešek
B_DM/cM4PH: každé liché pondělí 8:45–9:29 E126, každé liché pondělí 9:30–10:15 E126, O. Pešek
B_DM/pMKL: každé sudé úterý 12:15–12:59 K311, každé sudé úterý 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/pMMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M01, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E007KC, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E007KC, O. Pešek
B_DM/uM1aPH: Út 16. 2. 15:45–17:15 E225, Út 9. 3. 17:30–19:00 E225, Út 16. 3. 19:15–20:45 E225, P. Váňa
B_DM/uM1bPH: Út 2. 3. 17:30–19:00 E227, Út 9. 3. 19:15–20:45 E227, Út 16. 3. 17:30–19:00 E227, P. Váňa
B_DM/vMMO: Pá 5. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Pá 19. 2. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_DM/vM2PH: So 6. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Pá 5. 3. 15:30–17:00 E125, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Pá 5. 2. 15:30–17:00 E126, So 20. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, P. Váňa
B_DM/vM4PH: Pá 5. 2. 17:15–18:45 E127, Pá 19. 2. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, P. Váňa - Předpoklady
- Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Historický vývoj obsahu a pojem direct marketing. Základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR. Ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a jejich řešení. Cvičení a praktické tipy vytváření specializovaného adresáře, plánování úspěšného mailingu a realizace dalších direct marketingových akcí. Přehled metod a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
- Osnova
- Základní tematické celky: Přímý marketing jako komunikační technika.
- Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
- Média a nástroje přímého marketingu.
- CRM jako partner přímého marketingu.
- Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
- Databázový marketing.
- Marketing 21. století.
- Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
- Marketingový plán.
- Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
- Globální direct marketing.
- Asociace direct marketingu v ČR.
- Praktická cvičení ve formě workshopů.
- Zákony a direct marketing.
- Literatura
- povinná literatura
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003.
- Váňa, P.: Direct marketing v teorii a praxi (I., II., III.). Praha: Váňa-Omega, 2. upr. vyd., 2006 (1. vyd. Management Press, 1994).
- Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
- doporučená literatura
- Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004.
- Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001.
- Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003.
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.
- neurčeno
- www.vsfs.cz/knihovna
- www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
- www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
- www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Výukové metody
- Vyučující metody: přednášky a cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet (z, 2 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně sprodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozupočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (28 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace.
- Informace učitele
- Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2010/B_DM