VSFS:B_EM Electronic Marketing - Course Information
B_EM Electronic Marketing
University of Finance and AdministrationSummer 2010
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_EM/pMKL: Wed 8:45–9:29 K211, Wed 9:30–10:15 K211, K. Eliáš
B_EM/pMMO: each even Tuesday 10:30–11:14 M17, each even Tuesday 11:15–12:00 M17, each even Tuesday 12:15–12:59 M17, each even Tuesday 13:00–13:45 M17, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Thu 12:15–12:59 E007KC, Thu 13:00–13:45 E007KC, K. Eliáš
B_EM/sM1aPH: Wed 3. 3. 17:30–19:00 E129, Wed 10. 3. 17:30–19:00 E129, Wed 17. 3. 17:30–19:00 E129, K. Eliáš
B_EM/sM1bPH: Wed 24. 3. 17:30–19:00 E126, Wed 31. 3. 17:30–19:00 E126, Wed 7. 4. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_EM/uMKL: Tue 16. 2. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 2. 3. 14:00–15:30 K205, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Fri 5. 2. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Fri 5. 3. 12:00–13:30 M27, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Fri 19. 2. 17:15–18:45 E223, Sat 6. 3. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Sat 20. 3. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, Fri 9. 4. 13:45–15:15 E224, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:úspěšné absolvování předmětů:marketing(B_Mar),řízení vztahů se zákazníky(B_RVZ),struktura marketingových komunikací (B_SMaK).
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku, na rozvoj vztahového marketingu.Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě.Specifický prostor bude věnován internetu pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama)i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.)
- Syllabus (in Czech)
- Osnova je určena pro prezenční studium.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu(ML).Obsah přednášek: 1/Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita.Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci.
- Literature
- required literature
- Donát,J.:Efektivní podnikání v době Webu 2.0Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN: 978-8086851-73-0
- Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
- Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
- Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
- recommended literature
- Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
- Byron, D. G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7
- not specified
- Pozn.: Literatura je navržena tak, aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v~knihovnách VŠFS. Z~uvedených titulů půjde vždy o~relevantní části k~dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o~tento
- Teaching methods (in Czech)
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %.Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, moohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti( v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Způsob zakončení předmětu: z(zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu z odpřednášené látky a povinné literatury. Forma: písemný test - 10 otevřených otázek (2 body za úplnou/ 1 bod za částečnou odpověď).Pro zápočet je potřeba dosáhnout alespoň 15 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_EM