B_EM Electronic Marketing

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_EM/pMKL: each odd Thursday 10:30–11:14 K203, each odd Thursday 11:15–12:00 K203, each odd Thursday 12:15–12:59 K203, each odd Thursday 13:00–13:45 K203, K. Eliáš
B_EM/pMMO: each even Thursday 10:30–11:14 M26, each even Thursday 11:15–12:00 M26, each even Thursday 12:15–12:59 M26, each even Thursday 13:00–13:45 M26, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Wed 12:15–12:59 E007KC, Wed 13:00–13:45 E007KC, K. Eliáš
B_EM/sMKL: Wed 21. 3. 15:45–17:15 K212, Wed 28. 3. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, K. Eliáš
B_EM/sM1aPH: Wed 8. 2. 15:45–17:15 E225, Wed 22. 2. 15:45–17:15 E225, Wed 29. 2. 17:30–19:00 E225, K. Eliáš
B_EM/sM1bPH: Wed 22. 2. 17:30–19:00 E227, Wed 7. 3. 17:30–19:00 E227, Wed 14. 3. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Fri 24. 2. 15:30–17:00 M17, Fri 9. 3. 13:45–15:15 M22, 15:30–17:00 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Sat 11. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Fri 13. 4. 17:15–18:45 E128, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Fri 10. 2. 17:15–18:45 E129, Sat 25. 2. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:úspěšné absolvování předmětů:marketing(B_Mar),řízení vztahů se zákazníky(B_RVZ),struktura marketingových komunikací (B_SMaK).
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku, na rozvoj vztahového marketingu.Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě.Specifický prostor bude věnován internetu pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama)i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.).Samostatně elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova je určena pro prezenční studium.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu(ML).Obsah přednášek: 1/Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita.Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci. 12/Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Literature
    required literature
  • Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
  • Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
  • Janouch,V.: Internetový marketing.Prosaďte se na webu a sociálních sítích.Brno:Computer Press,2010.ISBN: 987-80-251-2795-7
    recommended literature
  • Fox,V.:Marketing ve věku společnosti Google.Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání.Brno:Computer Press, 2011.ISBN:978-80-251-3357-6
  • Sterne,J.:Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích.Brno:Computer Press, 2011.ISBS:978-80-251-3340-8
  • Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
    not specified
  • Pozn.: Literatura je navržena tak, aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v~knihovnách VŠFS. Z~uvedených titulů půjde vždy o~relevantní části k~dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o~tento
Teaching methods (in Czech)
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %.Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti( v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Způsob zakončení předmětu: z(zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu z odpřednášené látky a povinné literatury. Forma: písemný test - 10 otevřených otázek (2 body za úplnou/ 1 bod za částečnou odpověď).Pro zápočet je potřeba dosáhnout alespoň 15 bodů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_EM