B_EM Electronic Marketing

University of Finance and Administration
Summer 2009
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_EM/pMKL: Tue 10:30–11:14 K212, Tue 11:15–12:00 K212, K. Eliáš
B_EM/pMMO: Wed 10:30–11:14 M17, Wed 11:15–12:00 M17, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Thu 12:15–12:59 E230, Thu 13:00–13:45 E230, K. Eliáš
B_EM/sMKL: Wed 25. 2. 15:45–17:15 K211, Wed 4. 3. 14:00–15:30 K211, Wed 11. 3. 14:00–15:30 K211, K. Eliáš
B_EM/uMPH: Tue 24. 3. 14:00–15:30 E129, Tue 7. 4. 14:00–15:30 E129, Tue 21. 4. 14:00–15:30 E129, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Sat 7. 3. 11:30–13:00 M22, Sat 21. 3. 11:30–13:00 M22, 14:00–15:30 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Fri 6. 2. 13:45–15:15 E223, Fri 20. 2. 13:45–15:15 E223, Fri 6. 3. 13:45–15:15 E223, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Fri 6. 2. 15:30–17:00 E224, Fri 20. 2. 12:00–13:30 E224, Fri 6. 3. 15:30–17:00 E224, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku , na rozvoj vztahového marketingu(např.model ITV CRM).Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě a dalším základním IT dovednostem.Specifický prostor bude věnován internetu, jako jednomu z významných prostředků marketingové komunikace, pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama), ale i do podlinkových (SMS marketing,internetová podpora prodeje,atd.)
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového(relačního) marketingu. 2.Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3.Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4.Efektivní datamining jako systém získávání informací a dat o potřebách, přáních a požadavcích zákazníků. 5.Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6.Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik vyhodnocování účinnosti internetového marketingu. 7.Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8.Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9.Internet a mobilita.Blogy. 10.Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování, komunikace typu B2B a B2C). 11.Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu. 12.Zásady úspěšného elektronického obchodování, nejčastější chyby a prohřešky.
Literature
  • Blažková, M.: Jak využít internet v marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005.ISBN: 80-247-1095-1
  • Byron, D.G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7
  • Donát, J.: Efektivní podnikání v době Webu 2.0. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN:978-8086851-73-0
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS Eupress, 2004. ISBN: 80-86754-31-6 Pouze kap. 2, část 2.3, Elektronický marketing
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet na základě písemného zápočtového testu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/B_EM