VSFS:B_EM Electronic Marketing - Course Information
B_EM Electronic Marketing
University of Finance and AdministrationSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_EM/pMKL: Tue 10:30–11:14 K212, Tue 11:15–12:00 K212, K. Eliáš
B_EM/pMMO: Wed 10:30–11:14 M17, Wed 11:15–12:00 M17, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Thu 12:15–12:59 E230, Thu 13:00–13:45 E230, K. Eliáš
B_EM/sMKL: Wed 25. 2. 15:45–17:15 K211, Wed 4. 3. 14:00–15:30 K211, Wed 11. 3. 14:00–15:30 K211, K. Eliáš
B_EM/uMPH: Tue 24. 3. 14:00–15:30 E129, Tue 7. 4. 14:00–15:30 E129, Tue 21. 4. 14:00–15:30 E129, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Sat 7. 3. 11:30–13:00 M22, Sat 21. 3. 11:30–13:00 M22, 14:00–15:30 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Fri 6. 2. 13:45–15:15 E223, Fri 20. 2. 13:45–15:15 E223, Fri 6. 3. 13:45–15:15 E223, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Fri 6. 2. 15:30–17:00 E224, Fri 20. 2. 12:00–13:30 E224, Fri 6. 3. 15:30–17:00 E224, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku , na rozvoj vztahového marketingu(např.model ITV CRM).Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě a dalším základním IT dovednostem.Specifický prostor bude věnován internetu, jako jednomu z významných prostředků marketingové komunikace, pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama), ale i do podlinkových (SMS marketing,internetová podpora prodeje,atd.)
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového(relačního) marketingu. 2.Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3.Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4.Efektivní datamining jako systém získávání informací a dat o potřebách, přáních a požadavcích zákazníků. 5.Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6.Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik vyhodnocování účinnosti internetového marketingu. 7.Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8.Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9.Internet a mobilita.Blogy. 10.Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování, komunikace typu B2B a B2C). 11.Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu. 12.Zásady úspěšného elektronického obchodování, nejčastější chyby a prohřešky.
- Literature
- Blažková, M.: Jak využít internet v marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005.ISBN: 80-247-1095-1
- Byron, D.G., Broback, S.: Blogy: Publikuj a prosperuj: Blogování pro váš business. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2064-7
- Donát, J.: Efektivní podnikání v době Webu 2.0. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN:978-8086851-73-0
- Kašík, M., Havlíček, K.: Podnikový marketing. Praha: VŠFS Eupress, 2004. ISBN: 80-86754-31-6 Pouze kap. 2, část 2.3, Elektronický marketing
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet na základě písemného zápočtového testu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/B_EM