B_PR_2 Public Relations 2

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PR_2/cMKL: each odd Thursday 8:45–9:29 K311, each odd Thursday 9:30–10:15 K311, P. Klička
B_PR_2/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M15, each odd Wednesday 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: each odd Monday 12:15–12:59 E225, each odd Monday 13:00–13:45 E225, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: each odd Monday 15:45–16:29 E223, each odd Monday 16:30–17:15 E223, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: each odd Monday 10:30–11:14 E227, each odd Monday 11:15–12:00 E227, T. Dvořáková
B_PR_2/cM4PH: each even Monday 15:45–16:29 E223, each even Monday 16:30–17:15 E223, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: each even Wednesday 12:15–12:59 K203, each even Wednesday 13:00–13:45 K203, P. Klička
B_PR_2/pMMO: each even Wednesday 10:30–11:14 M15, each even Wednesday 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: each even Monday 12:15–12:59 E007KC, each even Monday 13:00–13:45 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_2/sM1aPH: Wed 24. 2. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, Wed 3. 3. 19:15–20:45 E129, Wed 10. 3. 19:15–20:45 E129, M. Kykalová
B_PR_2/sM1bPH: Wed 17. 3. 19:15–20:45 E126, Wed 24. 3. 19:15–20:45 E126, Wed 31. 3. 19:15–20:45 E126, Wed 7. 4. 19:15–20:45 E126, M. Kykalová
B_PR_2/uMKL: Tue 9. 2. 19:15–20:45 K211, Tue 23. 2. 19:15–20:45 K211, Tue 2. 3. 19:15–20:45 K211, Tue 16. 3. 19:15–20:45 K211, P. Klička
B_PR_2/vMMO: Fri 19. 2. 15:30–17:00 M27, Fri 5. 3. 15:30–17:00 M27, Fri 23. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: Sat 6. 3. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, Sat 20. 3. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: Sat 20. 2. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, Sat 6. 3. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, M. Kykalová
Prerequisites (in Czech)
Public relations 1 ( zápočet z předmětu Public Relations 1)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Po absolvování předmětu public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relations, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti získají dovenosti a znalosti, které jim pomohou při vlastní přípravě plánovací procesu PR kampaní. Nejen na případových studií PR v praxi českých i světových organizací studenti rozšíří své kompetence pro jejich následnou úspěšnou realizaci. Vedle seznámení se základními teoretickými východisky souvisejícími s danou tematikou, se předmět také podpořit praktickou přípravu studentů a jejich orientaci v složitém systému tvorby pozitivní image.
Syllabus (in Czech)
  • PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations, veletrhy, events, corporate publishing, agenda setting a issues management) PŘEDNÁŠKA 3: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací) PŘEDNÁŠKA 4: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 5: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 6: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek)
Literature
    required literature
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    recommended literature
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
  • KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
Teaching methods (in Czech)
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů PR – zhodnotí teoretický východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4 a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou ( v rozsahu daných 18 tematických celků). Závěrečná písemná práce bude obsahovat celek otevřených otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2011, Winter 2011, Winter 2012, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_PR_2