VSFS:B_PR_2 Public Relations 2 - Course Information
B_PR_2 Public Relations 2
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PR_2/cMKL: each odd Thursday 15:45–16:29 K211, each odd Thursday 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/cMKLks: Thu 24. 2. 14:00–15:30 K205, Thu 10. 3. 14:00–15:30 K205, Thu 24. 3. 14:00–15:30 K205, Thu 7. 4. 14:00–15:30 K203, P. Klička
B_PR_2/cMMO: each odd Thursday 8:45–9:29 M24, each odd Thursday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: each odd Monday 10:30–11:14 E228, each odd Monday 11:15–12:00 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: each odd Monday 12:15–12:59 E228, each odd Monday 13:00–13:45 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: each odd Thursday 14:00–14:44 E125, each odd Thursday 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/cM4PH: each even Thursday 14:00–14:44 E125, each even Thursday 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: each even Thursday 15:45–16:29 K211, each even Thursday 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/pMMO: each even Thursday 8:45–9:29 M24, each even Thursday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: each even Monday 10:30–11:14 E007KC, each even Monday 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_2/uM1aPH: Tue 8. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 15. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 22. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 1. 3. 19:15–20:45 E225, M. Kykalová
B_PR_2/uM1bPH: Tue 22. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 29. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 12. 4. 19:15–20:45 E227, Tue 19. 4. 19:15–20:45 E227, M. Kykalová
B_PR_2/vMMO: Fri 11. 2. 15:30–17:00 M27, Fri 25. 2. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Fri 8. 4. 13:45–15:15 M27, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: Sat 26. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Sat 12. 3. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: Sat 26. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, Sat 26. 3. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, M. Kykalová
B_PR_2/vM4PH: Sat 26. 3. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, Sat 30. 4. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, M. Kykalová - Prerequisites (in Czech)
- B_PR_1 Public relations 1 ( získání zápočtu z předmětu Public Relations 1)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Po absolvování předmětu Public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti by měly rozumět metodice strategického plánovacího procesu PR kampaní i být připraveni využívat odpovídající nástroje nejen k jejich úspěšné realizaci, ale také pro měření účinnosti v oblasti PR.
- Syllabus
- PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, strategický management informací,interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, corporate publishing, PŘEDNÁŠKA 3:Tematizace procesů (Agebda setting a issues management,způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů a životní cyklus issues, postup v issue managementu) PŘEDNÁŠKA 4: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba) PŘEDNÁŠKA 5: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 6: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 7: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek) PŘEDNÁŠKA 8: Účinnost PR a možnosti jejího měření(rozměry účinnosti, postupy, jak změřit účinnost public relations,limity při ověřování účinnosti public relations) PŘEDNÁŠKA 9: On- line public relations( mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR,diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství) PŘEDNÁŠKA 10: Případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací (příklady akcí PR ze současnosti ,Případové studie PR akcí v praxi českých organizací, případové studie PR akcí v praxi světových organizací, PR podnikatelských subjektů, PR ve státní sféře, PR neziskových organizací)
- Literature
- required literature
- Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- recommended literature
- Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
- Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
- Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
- KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
- Teaching methods (in Czech)
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů PR – zhodnotí teoretický východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4 a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou ( v rozsahu daných 18 tematických celků). Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otevřených otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_PR_2