B_PR_2 Public Relations 2

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PR_2/cMKL: each odd Thursday 15:45–16:29 K211, each odd Thursday 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/cMKLks: Thu 24. 2. 14:00–15:30 K205, Thu 10. 3. 14:00–15:30 K205, Thu 24. 3. 14:00–15:30 K205, Thu 7. 4. 14:00–15:30 K203, P. Klička
B_PR_2/cMMO: each odd Thursday 8:45–9:29 M24, each odd Thursday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: each odd Monday 10:30–11:14 E228, each odd Monday 11:15–12:00 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: each odd Monday 12:15–12:59 E228, each odd Monday 13:00–13:45 E228, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: each odd Thursday 14:00–14:44 E125, each odd Thursday 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/cM4PH: each even Thursday 14:00–14:44 E125, each even Thursday 14:45–15:30 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: each even Thursday 15:45–16:29 K211, each even Thursday 16:30–17:15 K211, P. Klička
B_PR_2/pMMO: each even Thursday 8:45–9:29 M24, each even Thursday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: each even Monday 10:30–11:14 E007KC, each even Monday 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_2/uM1aPH: Tue 8. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 15. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 22. 2. 19:15–20:45 E225, Tue 1. 3. 19:15–20:45 E225, M. Kykalová
B_PR_2/uM1bPH: Tue 22. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 29. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 12. 4. 19:15–20:45 E227, Tue 19. 4. 19:15–20:45 E227, M. Kykalová
B_PR_2/vMMO: Fri 11. 2. 15:30–17:00 M27, Fri 25. 2. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Fri 8. 4. 13:45–15:15 M27, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: Sat 26. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Sat 12. 3. 14:00–15:30 E125, 15:45–17:15 E125, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: Sat 26. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, Sat 26. 3. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, M. Kykalová
B_PR_2/vM4PH: Sat 26. 3. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, Sat 30. 4. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, M. Kykalová
Prerequisites (in Czech)
B_PR_1 Public relations 1 ( získání zápočtu z předmětu Public Relations 1)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
Po absolvování předmětu Public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relaitons, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti by měly rozumět metodice strategického plánovacího procesu PR kampaní i být připraveni využívat odpovídající nástroje nejen k jejich úspěšné realizaci, ale také pro měření účinnosti v oblasti PR.
Syllabus
  • PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, strategický management informací,interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, corporate publishing, PŘEDNÁŠKA 3:Tematizace procesů (Agebda setting a issues management,způsoby vedení dialogu s veřejností, medializace problému, životní cyklus novinek resp. trendů, analýza trendů a životní cyklus issues, postup v issue managementu) PŘEDNÁŠKA 4: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba) PŘEDNÁŠKA 5: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 6: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 7: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek) PŘEDNÁŠKA 8: Účinnost PR a možnosti jejího měření(rozměry účinnosti, postupy, jak změřit účinnost public relations,limity při ověřování účinnosti public relations) PŘEDNÁŠKA 9: On- line public relations( mapování a monitorování vlastních aktivit v kyberprostoru, oslovování veřejnosti i interních uživatelů prostřednictvím webů, obsah webu z pohledu PR,diskusní skupiny a pronikání do nich,dosah internetového zpravodajství) PŘEDNÁŠKA 10: Případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací (příklady akcí PR ze současnosti ,Případové studie PR akcí v praxi českých organizací, případové studie PR akcí v praxi světových organizací, PR podnikatelských subjektů, PR ve státní sféře, PR neziskových organizací)
Literature
    required literature
  • Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    recommended literature
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
  • Ftorek, J.: Public relations a politika. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-33-760
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9.
  • KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8.
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH , J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1.
Teaching methods (in Czech)
Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů PR – zhodnotí teoretický východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4 a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat písemnou formou ( v rozsahu daných 18 tematických celků). Závěrečná písemná práce bude obsahovat celkem 10 otevřených otázek ( každá otázka bude hodnocena za 5 bodů. Studenti budou moci získat celkem 50 bodů, k minimu, tj.hodnocení "dobře" je potřebné získat 30 bodů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Winter 2011, Winter 2012, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_PR_2