VSFS:B_SMaK_2 Structure of Marketing Com. 2 - Course Information
B_SMaK_2 Structure of Marketing Communications 2
University of Finance and AdministrationSummer 2010
- Extent and Intensity
- 1/0/.5. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_SMaK_2/cMKLks: Thu 4. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, Thu 1. 4. 19:15–20:45 K203, K. Eliáš
B_SMaK_2/pMKL: each even Wednesday 10:30–11:14 K311, each even Wednesday 11:15–12:00 K311, K. Eliáš
B_SMaK_2/pMMO: each even Tuesday 10:30–11:14 M24, each even Tuesday 11:15–12:00 M24, V. Kunz
B_SMaK_2/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 E007KC, each even Wednesday 11:15–12:00 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_2/semMKL: Wed 24. 2. 12:15–12:59 K311, 13:00–13:45 K311, Wed 24. 3. 12:15–12:59 K311, 13:00–13:45 K311, Wed 21. 4. 12:15–12:59 K311, 13:00–13:45 K311, K. Eliáš
B_SMaK_2/semMMO: each odd Tuesday 8:45–9:29 M01, V. Kunz
B_SMaK_2/semM1PH: Tue 16. 2. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, Tue 16. 3. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, Tue 13. 4. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, K. Eliáš
B_SMaK_2/semM2PH: Tue 2. 3. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, Tue 30. 3. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, Tue 27. 4. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, K. Eliáš
B_SMaK_2/semM3PH: Tue 2. 3. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, Tue 30. 3. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, Tue 27. 4. 10:30–11:14 E122, 11:15–12:00 E122, K. Eliáš
B_SMaK_2/semM4PH: Tue 16. 2. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, Tue 16. 3. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, Tue 13. 4. 8:45–9:29 E126, 9:30–10:15 E126, K. Eliáš
B_SMaK_2/uM1aPH: Tue 6. 4. 17:30–19:00 E225, Tue 27. 4. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_2/uM1bPH: Tue 16. 3. 15:45–17:15 E227, Tue 30. 3. 17:30–19:00 E000MM, Tue 6. 4. 15:45–17:15 E227, K. Eliáš
B_SMaK_2/vMMO: Fri 5. 3. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Fri 19. 3. 15:30–17:00 M15, V. Kunz
B_SMaK_2/vM2PH: Fri 19. 3. 15:30–17:00 E125, Sat 10. 4. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_2/vM3PH: Fri 19. 2. 13:45–15:15 E126, 15:30–17:00 E126, Fri 19. 3. 13:45–15:15 E126, K. Eliáš
B_SMaK_2/vM4PH: Sat 20. 2. 11:30–13:00 E127, 14:00–15:30 E127, Sat 6. 3. 11:30–13:00 E127, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:absolvování B_SMaK_1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cíl předmětu: Druhý semestr předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2 se zabývá rámcovým seznámením s některými dalšími nástroji marketingové komunikace, jež jsou používány v rámci integrovaného marketingového komunikačního působení. Výklad navazuje na obecnější východiska vlivu marketingové komunikace na život společnosti, které byly předmětem výkladu v předchozím semestru v předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 1. Výklad je koncipován jako systematická prezentace oboru, v němž se kombinuje přístup kreativní s manažerským, s jasným směřováním k dosažení plánovaného efektu. Marketingová komunikace je vnímána jako široce používaný univerzální komunikační nástroj pomáhající dosahovat plánované ekonomické nebo sociální parametry – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Public Relations a Direkt Marketing Dílčí témata: • Pojem Public Relations, historické souvislosti jeho vzniku v ČR a ve světě, organizace PR v ČR . • Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PR, komunikační strategie PR. • Struktura uplatnění jednotlivých typů PR a volba relevantních nástrojů PR. • Specifika media relations, jak efektivně spolupracovat s novináři. • Direkt marketing – nová hvězda komunikačního nebe? • Historie a současnost DM, jeho role v péči o zákazníka. • Hlavní nástroje DM, specifika komerčního oslovení prostřednictvím DM. • Role DM v řízení vztahů se zákazníky. Podpora prodeje a osobní prodej Dílčí témata: Pojem podpora prodeje, bohatost nástrojů PP. Historické souvislosti jejího vzniku, organizace PP v ČR, vznik a role specializovaných agentur v této oblasti. Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PP, komunikační strategie PP. Struktura uplatnění jednotlivých typů PP a volba relevantních nástrojů PP. Psychologické zákonitosti efektivní podpory prodeje. Veletrhy jako specifický komunikační fenomén – přežijí nebo zahynou v konkurenci jiných médií ve 21. století? Specifika osobního prodeje, persuáze a manipulace – etické otázky této komunikační aktivity, nekalé praktiky v oboru. Nové trendy v marketingové komunikaci Dílčí témata: Hlavní tendence v marketingovém pojetí komerčního a sociálního života společnosti Určující trendy dalšího vývoje v národním, nadnárodním a světovém měřítku Závěry pro sféru masových komunikací, speciálně pak pro oblast marketingových komunikací. Pojem a aktivity sociálního marketingu a sociální reklamy. Základní charakteristika, uplatnění a perspektiva. Koncept Coporate Social Responsibility a jeho využívání i zneužívání Lobbing a sponzoring – etické či neetické komunikování? Event marketing – nová komunikační forma, nebo systemizace starších praktik? Virální marketing a jeho úskalí – městské mýty a jejich marketingové využití Guerilla marketing - vítězí etika či komerční zájem? Politická marketingová komunikace – jev nového století? Agenda setting – MK a její role při vnášení témat do společenského prostoru
- Literature
- required literature
- • BRADOVÁ, E.: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU Brno a Mezinárodní politologický ústav 2005, ISBN: 80-210-3800-4, stran 106
- • McCOMBS, M.:Agenda setting. Praha:Portál 2009, ISBN:978-80-7367-591-2, stran 251
- • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240
- recommended literature
- • WUNDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250
- • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing..Praha: Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, stran 380
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: přednášky /sem. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: z/ ZK (5 kr.) Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.• Zkouška se uskutečňuje formou vědomostního testu., jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia předepsané literatury a odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží koncem března cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 11 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 110 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 60 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. Za splnění potřebného počtu bodů získají studenti známku v tomto rozložení. A=110 – 100, B= 99-90, C= 89-80, D= 79-70, E= 69-60, MÉNĚ NEŽ 60 = opakování testu. • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování semináře formou průběžné prezentace odborných analytických studií podle pokynů pedagoga, který vede seminář. Za kvalitní analýzy získají studenti zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_SMaK_2