B_SMaK_2 Structure of Marketing Communications 2

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
1/0.5. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_SMaK_2/pMKL: each even Wednesday 8:45–9:29 K212, each even Wednesday 9:30–10:15 K212, K. Eliáš
B_SMaK_2/pMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M24, each even Wednesday 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_SMaK_2/pMPH: each odd Wednesday 8:45–9:29 E007KC, each odd Wednesday 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_2/semMKL: Wed 9. 2. 10:30–11:14 K212, 11:15–12:00 K212, Wed 9. 3. 10:30–11:14 K212, 11:15–12:00 K212, Wed 6. 4. 10:30–11:14 K212, 11:15–12:00 K212, K. Eliáš
B_SMaK_2/semMMO: Wed 16. 2. 8:45–9:29 M24, 9:30–10:15 M24, Wed 16. 3. 8:45–9:29 M24, 9:30–10:15 M24, Wed 13. 4. 8:45–9:29 M24, 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_SMaK_2/semM1PH: Thu 24. 2. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, Thu 24. 3. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, Thu 21. 4. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, K. Eliáš
B_SMaK_2/semM2PH: Thu 17. 2. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, Thu 17. 3. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, Thu 14. 4. 15:45–16:29 E129, 16:30–17:15 E129, K. Eliáš
B_SMaK_2/semM3PH: Thu 17. 2. 8:45–9:29 E129, 9:30–10:15 E129, Thu 17. 3. 8:45–9:29 E129, 9:30–10:15 E129, Thu 14. 4. 8:45–9:29 E129, 9:30–10:15 E129, K. Eliáš
B_SMaK_2/sMKL: Wed 23. 3. 17:30–19:00 K207, Wed 20. 4. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_2/sM1aPH: Wed 16. 3. 15:45–17:15 E225, Wed 30. 3. 15:45–17:15 E225, Wed 6. 4. 17:30–19:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_2/sM1bPH: Wed 23. 2. 14:00–15:30 E227, Wed 9. 3. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, K. Eliáš
B_SMaK_2/vMMO: Fri 25. 3. 15:30–17:00 M14, Fri 8. 4. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, V. Kunz
B_SMaK_2/vM2PH: Fri 8. 4. 15:30–17:00 E128, Sat 30. 4. 8:00–9:30 E128, 9:45–11:15 E128, K. Eliáš
B_SMaK_2/vM3PH: Fri 8. 4. 12:00–13:30 E129, Fri 29. 4. 12:00–13:30 E129, 13:45–15:15 E129, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:absolvování B_SMaK_1
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cíl předmětu: Druhý semestr předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2 se zabývá rámcovým seznámením s některými dalšími nástroji marketingové komunikace, jež jsou používány v rámci integrovaného marketingového komunikačního působení. Výklad navazuje na obecnější východiska vlivu marketingové komunikace na život společnosti, které byly předmětem výkladu v předchozím semestru v předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 1. Výklad je koncipován jako systematická prezentace oboru, v němž se kombinuje přístup kreativní s manažerským, s jasným směřováním k dosažení plánovaného efektu. Marketingová komunikace je vnímána jako široce používaný univerzální komunikační nástroj pomáhající dosahovat plánované ekonomické nebo sociální parametry – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Public Relations a Direkt Marketing Dílčí témata: • Pojem Public Relations, historické souvislosti jeho vzniku v ČR a ve světě, organizace PR v ČR . • Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PR, komunikační strategie PR. • Struktura uplatnění jednotlivých typů PR a volba relevantních nástrojů PR. • Specifika media relations, jak efektivně spolupracovat s novináři. • Direkt marketing – nová hvězda komunikačního nebe? • Historie a současnost DM, jeho role v péči o zákazníka. • Hlavní nástroje DM, specifika komerčního oslovení prostřednictvím DM. • Role DM v řízení vztahů se zákazníky. Podpora prodeje a osobní prodej Dílčí témata: Pojem podpora prodeje, bohatost nástrojů PP. Historické souvislosti jejího vzniku, organizace PP v ČR, vznik a role specializovaných agentur v této oblasti. Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PP, komunikační strategie PP. Struktura uplatnění jednotlivých typů PP a volba relevantních nástrojů PP. Psychologické zákonitosti efektivní podpory prodeje. Veletrhy jako specifický komunikační fenomén – přežijí nebo zahynou v konkurenci jiných médií ve 21. století? Specifika osobního prodeje, persuáze a manipulace – etické otázky této komunikační aktivity, nekalé praktiky v oboru. Nové trendy v marketingové komunikaci Dílčí témata: Hlavní tendence v marketingovém pojetí komerčního a sociálního života společnosti Určující trendy dalšího vývoje v národním, nadnárodním a světovém měřítku Závěry pro sféru masových komunikací, speciálně pak pro oblast marketingových komunikací. Pojem a aktivity sociálního marketingu a sociální reklamy. Základní charakteristika, uplatnění a perspektiva. Koncept Coporate Social Responsibility a jeho využívání i zneužívání Lobbing a sponzoring – etické či neetické komunikování? Event marketing – nová komunikační forma, nebo systemizace starších praktik? Virální marketing a jeho úskalí – městské mýty a jejich marketingové využití Guerilla marketing - vítězí etika či komerční zájem? Politická marketingová komunikace – jev nového století? Agenda setting – MK a její role při vnášení témat do společenského prostoru
Literature
    required literature
  • • McCOMBS, M.:Agenda setting. Praha:Portál 2009, ISBN:978-80-7367-591-2, stran 251
  • • BRADOVÁ, E.: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU Brno a Mezinárodní politologický ústav 2005, ISBN: 80-210-3800-4, stran 106
  • • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240
    recommended literature
  • • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing..Praha: Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, stran 380
  • • WUNDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: přednášky /sem. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z/ ZK (5 kr.) Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.• Zkouška se uskutečňuje formou vědomostního testu., jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia předepsané literatury a odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží koncem března cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 11 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 110 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 60 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. Za splnění potřebného počtu bodů získají studenti známku v tomto rozložení. A=110 – 100, B= 99-90, C= 89-80, D= 79-70, E= 69-60, MÉNĚ NEŽ 60 = opakování testu. • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování semináře formou průběžné prezentace odborných analytických studií podle pokynů pedagoga, který vede seminář. Za kvalitní analýzy získají studenti zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, summer 2012, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_SMaK_2