N_PsyZC Customer Behavior Psychology

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jaroslav Jančík (seminar tutor)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Jiří Němec (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_PsyZC/pMMO: Mon 14:00–14:44 M25, Mon 14:45–15:30 M25, J. Jančík
N_PsyZC/pMPH: Wed 12:15–12:59 S01, Wed 13:00–13:45 S01, M. Kafka
N_PsyZC/uM1aPH: Tue 15. 2. 17:30–19:00 S32, Tue 22. 2. 17:30–19:00 S32, Tue 1. 3. 17:30–19:00 S32, Tue 15. 3. 14:00–15:30 S26, J. Němec
N_PsyZC/uM1bPH: Tue 15. 2. 14:00–15:30 S26, Tue 22. 2. 14:00–15:30 S26, Tue 1. 3. 14:00–15:30 S26, Tue 15. 3. 15:45–17:15 S26, J. Němec
N_PsyZC/vMKL: Fri 18. 2. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Fri 4. 3. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, M. Kafka
N_PsyZC/vMMO: Fri 18. 3. 15:30–17:00 M24, Fri 1. 4. 13:45–15:15 M24, Fri 15. 4. 13:45–15:15 M24, Fri 6. 5. 13:45–15:15 M24, J. Jančík
N_PsyZC/vM2PH: Fri 18. 2. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, Fri 18. 3. 12:00–13:30 S21, Fri 15. 4. 17:15–18:45 S21, J. Němec
N_PsyZC/vM3PH: Fri 15. 4. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Fri 6. 5. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, J. Němec
Prerequisites (in Czech)
Znalosti získané studiem psychologie a sociologie, metod marketingového výzkumu
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl předmětu: Pochopit složitost trhu, jeho struktury, dynamiky a proměnlivosti chování zákazníka; Soustředit pozornost na chování skutečných a potenciálních prodávajících i nakupujících subjektů; Chování spotřebitele je nutno chápat jako jednání úzce spojené s procesem rozhodování o nákupu, které je spojeno s výsledkem určité specifické situace ovliněné řadou působících faktorů. Mezi ně patří osobnostní charakteristiky spotřebitele (postoje, hodnotová orientace)charakteristiky zboží, vnější sociální vlivy (vliv rodiny, přátel,spolupracovníků) a psychologické charakteristiky spotřební situace (psychický stav spotřebitele, naléhavost, věrnost značce, konformita atd.); Na konci kurzu by měl posluchač interpretovat různé aspekty procesu prodeje a nákupu, především z hlediska vztahu prodejce a zákazníka, charakterizovat a analyzovat s ním spojené aktivity.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Analýza chování jako psychického jevu. Vývoj názorů na chování
  • 2. Trh, jeho struktura, dynamika a proměnlivost chování zákazníka
  • 3. Rozhodovací procesy týkající se nákupu
  • 4. Osobnostní charakteristiky zákazníka (spotřebitele)
  • 5. Faktory ovlivňující chování spotřebitele
  • 6. Psychologická charakterisitka zboží
  • 7. Význam vnějších sociálních vlivů
  • 8. Psychologická analýza spotřební situace
  • 9. Dynamika vztahu prodejce a zákazníka
  • 10.Možnosti a omezení segmentace spotřebitelů
  • 11.Metody psychologického výzkumu chování zákazníka
Literature
    required literature
  • Vysekalová J.,Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují, Praha: Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0393-9
  • Schiffman L., Kanuk L.L., Nákupní chování, Brno: Computer Press, 2004, ISBN 80-251-0094
  • Komárková R., Rymeš M., Vysekalová J., Psychologie trhu, Praha: Grada Publishing. 1998, ISBN 80-7169-632-3
    recommended literature
  • Bártová H., Bárta V., Koudelka j., Chování spotřebitele a výzkum trhu, Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2004, ISBN 80-245-0778-1
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: přednášky Výuka prezenčních studentů probíhá formou přednášek spojených s názornými ukázkami v celkovém rozsahu 2 hod. týdně. V kombinovaném studiu proběhnou tři dvouhodinová soustředění, jejichž cílem je vysvětlit základní pojmy a jejich souvislosti. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: ZK (zkouška; 6 kr.) Podmínkou zakončení předmětu a přihlášení k ústní zkoušce je zpracování seminární práce, ve které posluchač prokáže schopnost aplikovat získané poznatky při řešení konkrétního problému v rozsahu 4-5 str. v textovém editoru nebo prezentace v rozsahu 10-15 obrazů. Téma práce je volitelné a podléhá schválení vyučujícího.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/N_PsyZC