VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící)
PhDr. Petr Váňa (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Váňa
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cMMO: každé liché pondělí 8:00–8:44 M27, každé liché pondělí 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E129, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM2PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E129, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM3PH: každý lichý čtvrtek 17:30–18:14 E129, každý lichý čtvrtek 18:15–19:00 E129, M. Švecová
B_DM/cM4PH: každou lichou středu 15:45–16:29 E123, každou lichou středu 16:30–17:15 E123, M. Švecová
B_DM/pMMO: každé sudé pondělí 8:00–8:44 M27, každé sudé pondělí 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E007KC, každé liché pondělí 14:45–15:30 E007KC, P. Klička
B_DM/uMKL: Út 27. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, Út 17. 4. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, P. Klička
B_DM/uMPH: Út 28. 2. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 13. 3. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, P. Váňa
B_DM/vMMO: Pá 10. 2. 13:45–15:15 M15, 15:30–17:00 M15, Pá 24. 2. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Pá 24. 2. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Pá 9. 3. 13:45–15:15 E225, Pá 13. 4. 15:30–17:00 E225, P. Váňa
B_DM/vM3PH: So 10. 3. 11:30–13:00 E227, 14:00–15:30 E227, Pá 23. 3. 13:45–15:15 E227, 15:30–17:00 E227, P. Váňa - Předpoklady
- Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Stejné pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.;
Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.;
Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.;
Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace. - Osnova
- Základní tematické celky:
- Přímý marketing jako komunikační technika.
- Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
- Média a nástroje přímého marketingu.
- CRM jako partner přímého marketingu.
- Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
- Databázový marketing.
- Marketing 21. století.
- Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
- Marketingový plán.
- Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
- Globální direct marketing.
- Asociace direct marketingu v ČR.
- Praktická cvičení ve formě workshopů.
- Zákony a direct marketing.
- Literatura
- povinná literatura
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003
- VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
- doporučená literatura
- WUNDERMAN, L. Direct marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. info
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
- Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
- www.vsfs.cz/knihovna
- www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
- www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
- neurčeno
- www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Výukové metody
- Vyučující metody: přednášky a cvičení. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
- Informace učitele
- Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2012/B_DM