B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
PhDr. Petr Váňa (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Váňa
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E129, každé liché pondělí 14:45–15:30 E129, P. Váňa
B_DM/cM2PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E228, každou sudou středu 11:15–12:00 E228, P. Váňa
B_DM/cM3PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E126, každé liché pondělí 13:00–13:45 E126, P. Váňa
B_DM/cM4PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E125, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E125, P. Váňa
B_DM/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M01, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E007KC, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E007KC, P. Váňa
B_DM/sMKL: St 20. 2. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, St 20. 3. 14:00–15:30 K206, 15:45–17:15 K206, M. Matějka
B_DM/sMPH: St 3. 4. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, St 10. 4. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, P. Váňa
B_DM/vMMO: Pá 5. 4. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, Pá 19. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Pá 8. 2. 13:45–15:15 E223, 15:30–17:00 E223, Pá 8. 3. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, P. Váňa
B_DM/vM3PH: So 9. 2. 11:30–13:00 E224, Pá 8. 3. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, Pá 12. 4. 13:45–15:15 E224, M. Matějka
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.; Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.; Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.; Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Osnova
  • 1 Přímý marketing jako komunikační technika. 2 Cíle přímého marketingu a cílové skupiny. 3 Média a nástroje přímého marketingu. 4 CRM jako partner přímého marketingu. 5 Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky. 6 Databázový marketing. 7 Marketing 21. století. 8 Vyhodnocení ziskovosti přímých médií. 9 Marketingový plán. 10 Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu. 11 Globální direct marketing.Zákony a direct marketing. 12 Asociace direct marketingu v ČR.
Literatura
    povinná literatura
  • VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
    doporučená literatura
  • NASH, E.: Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003
  • WUNDERMAN, L. Direct marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. info
  • Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
  • TELLIS, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
Informace učitele
Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admez.cz (web Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.