VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící) - Garance
- PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M25, každé liché pondělí 9:30–10:15 M25, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každé liché úterý 15:45–16:29 E126, každé liché úterý 16:30–17:15 E126, M. Matějka
B_DM/cM2PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E129, každé liché pondělí 14:45–15:30 E129, M. Matějka
B_DM/cM3PH: každé liché úterý 14:00–14:44 E128, každé liché úterý 14:45–15:30 E128, M. Matějka
B_DM/pMMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M25, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M25, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E306, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E306, M. Matějka
B_DM/uMKL: Út 1. 4. 14:00–15:30 K311, 15:45–17:15 K311, Út 15. 4. 14:00–15:30 K311, 15:45–17:15 K311, M. Matějka
B_DM/uMPH: Út 18. 3. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, Út 25. 3. 17:30–19:00 E129, Út 8. 4. 19:15–20:45 E129, M. Matějka
B_DM/vMMO: So 15. 2. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, Pá 28. 2. 13:45–15:15 M15, 15:30–17:00 M15, V. Kunz
B_DM/vMPH: Pá 28. 2. 12:00–13:30 E227, 13:45–15:15 E227, So 15. 3. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, M. Matějka - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány žádné speciální předpoklady mimo zvládnutí probraného učiva z předmětů studia MK, respektive jednotlivých nástrojů komunikačního mixu včetně výborné znalosti struktury marketingové komunikace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.; Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.; Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.; Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
- Osnova
- 1 Přímý marketing jako komunikační technika. 2 Cíle přímého marketingu a cílové skupiny. 3 Média a nástroje přímého marketingu. 4 CRM jako partner přímého marketingu. 5 Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky. 6 Databázový marketing. 7 Marketing 21. století. 8 Vyhodnocení ziskovosti přímých médií. 9 Marketingový plán. 10 Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu. 11 Globální direct marketing.Zákony a direct marketing. 12 Asociace direct marketingu v ČR.
- Literatura
- povinná literatura
- VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
- doporučená literatura
- NASH, E.: Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003
- WUNDERMAN, L. Direct marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. info
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
- TELLIS, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
- Informace učitele
- Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admez.cz (web Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2014/B_DM