N_MNK Management Across Cultures

University of Finance and Administration
Summer 2016
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Edita Jerie, DiS.
Timetable of Seminar Groups
N_MNK/pRMO: each even Wednesday 10:30–11:14 M25, each even Wednesday 11:15–12:00 M25, each even Wednesday 12:15–12:59 M25, each even Wednesday 13:00–13:45 M25, N. Petrů
N_MNK/pRPH: each odd Monday 12:15–12:59 S11, each odd Monday 13:00–13:45 S11, each odd Monday 14:00–14:44 S11, each odd Monday 14:45–15:30 S11, N. Petrů
N_MNK/uRPH: Tue 8. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Tue 15. 3. 19:15–20:45 S01, K. Havlíček
N_MNK/vRMO: Fri 11. 3. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Fri 22. 4. 13:45–15:15 M14, N. Petrů
N_MNK/vRPH: Fri 19. 2. 15:30–17:00 S22, Sat 16. 4. 9:45–11:15 S34, 11:30–13:00 S34, K. Havlíček
Prerequisites (in Czech)
Strategické řízení podniku
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s úlohou manažerů při obchodování v mezinárodním prostředí. Studenti si zopakují, v čem spočívá podstata procesního modelu řízení firmy, založená na managementu a controllingu a s hlavními změnami v podnikání menších a středních firem v posledním čtvrtstoletí, spojených s ekonomickým rozdělením světa, rozvojem ICT a v neposlední řadě s důsledky světové hospodářské krize. Na to se naváže obchodními a marketingovými procesy při otevírání zahraničních trhů. Důraz bude kladen především na rozdílnost komunikace s ohledem na odlišnost kultur a mentalit v rozhodujících světových destinacích. Studenti se seznámí s klíčovými regiony, šancemi v nich uspět, stejně tak vyplývajícími hrozbami. Předmět bude zakončen představením předpokladů pro práci v zahraničním obchodě.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Procesní model řízení podniku na bázi M-C - Procesní model řízení podniku - Marketingové plánování a controlling - Obchodní plánování a controlling
  • 2. Změny na světových trzích - Geopolitické rozdělaní světa versus ekonomické rozdělení - Změny v oblasti ICT - Sociologická integrace - Světová krize
  • 3. Předpoklady dobývání nových teritorií - Řízení konkurenční výhody - Systém MRKTG-OBCH-FIN
  • 4. Mezinárodní segmentace - Geografická segmentace - Psychografická segmentace - Sociodemografická segmentace
  • 5. Produktové strategie na zahraničních trzích - Řízení produktových řad - Řízení životních cyklů
  • 6. Cenové strategie na zahraničních trzích - Řízení cenových map - Tvorba cen - Cenové strategie dle různých kritérií
  • 7. Distribuční strategie na zahraničních trzích - Obsluha zahraničních zákazníků dle formy vstupu na konkrétní trh - Porovnání přímé a nepřímé distribuce
  • 8. Komunikační strategie na zahraničních trzích - Aplikace komunikačního mixu na různá světová teritoria - Příklady kampaní z mezinárodního podnikového prostředí
  • 9. Řízení obchodu na světových trzích - Obchodní plánování v mezinárodním prostředí - Řízení obchodních forecastů - Řízení pohledávek v mezinárodním kontextu
  • 10. Organizace exportních oddělení - Organizace podle teritorií - Organizace podle segmentů - Organizace podle produktových skupin
  • 11. Rozhodující světové trhy - Představení klíčových světových destinací a popis jejich významu
  • 12. Výběr personálu do mezinárodních obchodních týmů - Předpoklady pro práci v zahraničním obchodě - Motivace pracovníků - Vzdělávání pracovníků
Literature
    required literature
  • KAŠÍK, M ; HAVLÍČEK, K. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Edice EUPRESS, 2015, 276 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
    recommended literature
  • HAVLÍČEK, K. Management & controlling malé a střední firmy, Praha: VŠFS Edice Eupress, 2012. 212 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 769 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
Teaching methods (in Czech)
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze pracovníků v mezinárodním obchodě. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
Assessment methods (in Czech)
Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2016/N_MNK