B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2018
Rozsah
1/1/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Garance
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cM1PH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E128, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E128, M. Matějka
B_DM/cM2PH: každé liché pondělí 8:45–9:29 E122, každé liché pondělí 9:30–10:15 E122, M. Matějka
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 8:45–9:29 E306, každé sudé pondělí 9:30–10:15 E306, M. Matějka
B_DM/vMMO: Pá 9. 2. 17:30–19:00 M21, Pá 23. 2. 15:45–17:15 M21, 17:30–19:00 M21, Pá 9. 3. 17:30–19:00 M21, V. Kunz
B_DM/vMPH: Pá 16. 2. 15:45–17:15 E228, So 3. 3. 14:00–15:30 E228, So 17. 3. 9:45–11:15 E228, 11:30–13:00 E228, M. Matějka
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.; Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.; Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.; Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků direct marketingu v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • 1 Nové prostředí a jeho vliv na marketingovou komunikaci. 2 Direct marketing v integrované marketingové komunikaci podniku. 3 Přímý marketing jako komunikační technika. 4 Cíle přímého marketingu a cílové skupiny. 5 Proces plánování a vytváření direct marketingových kampaní 6 Nástroje a techniky přímého marketingu. 7 CRM jako partner přímého marketingu. 8 Databázový marketing a jeho sepětí s přímým marketingem. 9 Evaluace direct marketingu - mření a nástroje efektivity 10 Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu. 11 Globální direct marketing a Asociace direct marketingu 12 Direct marketing a legislativa
Literatura
    povinná literatura
  • • NASH, E.: Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003, 978-80-722-6838-2
  • VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
  • KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu (2., aktualizované a doplněné vydání), Grada Publishing, Praha: 2016, ISBN: 978-80-247-5769-8
    doporučená literatura
  • WUNDERMAN, L. Direct marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 3., rozšířené. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • JURÁŠKOVÁ, O, HORŇÁK, P. Velký slovník marketingových komunikací. Grada Publishing. 2012., ISBN 978-80-247-4354-7
  • SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi. Grada Publishing. a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3928-1.
  • Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
  • Lošťáková, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky - Moderní strategie růstu výkonnosti podniku, Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-3155-1.
Výukové metody
Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Aktivní účast každého jednoho studenta na zpracování a prezentaci skupinového projektu: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), každá skupina má minimálně tři členy, maximálně sedm. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odprezentování skupinového projektu, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
Informace učitele
Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admez.cz (web Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.