VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící) - Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cM1PH: každou sudou středu 15:45–16:29 E227, každou sudou středu 16:30–17:15 E227, M. Švecová
B_DM/cM2PH: každou lichou středu 14:00–14:44 E227, každou lichou středu 14:45–15:30 E227, kromě St 13. 3. ; a Út 5. 3. 10:30–12:00 E126, M. Švecová
B_DM/pMPH: každou sudou středu 14:00–14:44 E306, každou sudou středu 14:45–15:30 E306, M. Švecová
B_DM/vMKV: So 16. 2. 14:00–15:30 KV205, 15:45–17:15 KV205, So 16. 3. 9:45–11:15 KV205, 11:30–13:00 KV205, V. Kunz
B_DM/vMMO: Pá 22. 2. 15:45–17:15 M22, 17:30–19:00 M22, Pá 22. 3. 14:00–15:30 M22, 15:45–17:15 M22, V. Kunz
B_DM/vMPH: So 16. 3. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, So 30. 3. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, M. Švecová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.; Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.; Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.; Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků direct marketingu v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- 1 Nové prostředí a jeho vliv na marketingovou komunikaci. 2 Direct marketing v integrované marketingové komunikaci podniku. 3 Přímý marketing jako komunikační technika. 4 Cíle přímého marketingu a cílové skupiny. 5 Proces plánování a vytváření direct marketingových kampaní 6 Nástroje a techniky přímého marketingu. 7 CRM jako partner přímého marketingu. 8 Databázový marketing a jeho sepětí s přímým marketingem. 9 Evaluace direct marketingu - mření a nástroje efektivity 10 Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu. 11 Globální direct marketing a Asociace direct marketingu 12 Direct marketing a legislativa
- Literatura
- povinná literatura
- • NASH, E.: Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003, 978-80-722-6838-2
- VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
- KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu (2., aktualizované a doplněné vydání), Grada Publishing, Praha: 2016, ISBN: 978-80-247-5769-8
- doporučená literatura
- WUNDERMAN, L. Direct marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 3., rozšířené. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
- JURÁŠKOVÁ, O, HORŇÁK, P. Velký slovník marketingových komunikací. Grada Publishing. 2012., ISBN 978-80-247-4354-7
- SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi. Grada Publishing. a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3928-1.
- Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
- Lošťáková, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky - Moderní strategie růstu výkonnosti podniku, Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-3155-1.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Aktivní účast každého jednoho studenta na zpracování a prezentaci skupinového projektu: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), každá skupina má minimálně tři členy, maximálně sedm. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odprezentování skupinového projektu, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
- Informace učitele
- Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admez.cz (web Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2019/B_DM