VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící) - Garance
- PhDr. Martina Švecová, MSc
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_DM/cMMO: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 M14, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 M14, V. Kunz
B_DM/c1MPH: každou lichou středu 14:00–14:44 E224, každou lichou středu 14:45–15:30 E224, kromě St 16. 3. ; a Po 11. 4. 14:00–15:30 E304, M. Švecová
B_DM/c2MPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E224, každou lichou středu 13:00–13:45 E224, kromě St 16. 3. ; a Po 11. 4. 12:15–13:45 E304, M. Švecová
B_DM/pMMO: Út 8:45–9:29 M26, Út 9:30–10:15 M26, P. Rosenlacher
B_DM/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E227, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E227, každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E227, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E227, M. Švecová
B_DM/vMPH: Pá 11. 2. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Pá 11. 3. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Pá 8. 4. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, M. Švecová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Získat základné znalosti k pochopení moderního Direkt Marketingu. Pochopit, jak funguje DM v kontextu s IMC a také jeho využití pro společnosti s konceptem CRM. DM bude popsán jako kombinace specifických vědomostí, strategického plánování a kreativního myšlení. Na konci kurzu budou studenti schopni pochopit význam moderního DM, budou vědě naplánovat kampaň: harmonogram, rozpočet, identifikovat správné cílové skupiny pro DM, využití DM databázi a měření úspěšnosti kampaní.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Direkt Marketingu v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
- Osnova
- 1/ Vývoj marketingu od 50. let 20. století v kontextu DM 2/ Cíle a nástroje DM 3/ Role DM v kontextu IMC 4/ Identifikace cílových skupin v kontextu DM 5/ DM v kontektu Customer Relationschip Managementu 6/ Tvorba DM kampaní 7/ Marketingové databáze a GDPR 8/ Měření úspěšností DM kampaní 9/ Sociální a etické problémy DM 10/ Mezinárodní marketing 11/ Legislativní úprava a DM organizace
- Literatura
- povinná literatura
- ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS, 2020. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. info
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu (2., aktualizované a doplněné vydání), Grada Publishing, Praha: 2016, ISBN: 978-80-247-5769-8
- Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
- JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi: jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4739-281.
- MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138
- Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 8. United Kingdom: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-1-292-22269-1
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 3., rozšířené. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky, praktické diskuse o kampaních, individuální příprava kampaní
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Kredit student získá za aktivní účast na zpracování a prezentaci skupinového projektu. Projektem je návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle, cílové skupiny, rozpočet, timing, ROI, každá skupina má maximálně 5 členů. Bližší informace o projektu budou v průběhu semestru vyvěšeny v studijních materiálech kurzu. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odprezentování skupinového projektu, 75% účast a aktivita na cvičeních. Známku získá student za test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů z vyučování na hodině. Student ISP nebo student, který se nezúčastnil hodin alespoň ze 75 %, píše DM projekt samostatně.
- Informace učitele
- Všechny studijní materiály budou dostupné jako skripta nebo jako studijní podpora na IS v samostatné složce Studijní materiály.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2022/B_DM