B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2022
Rozsah
2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Švecová, MSc (cvičící)
Garance
PhDr. Martina Švecová, MSc
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cMMO: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 M14, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 M14, V. Kunz
B_DM/c1MPH: každou lichou středu 14:00–14:44 E224, každou lichou středu 14:45–15:30 E224, kromě St 16. 3. ; a Po 11. 4. 14:00–15:30 E304, M. Švecová
B_DM/c2MPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E224, každou lichou středu 13:00–13:45 E224, kromě St 16. 3. ; a Po 11. 4. 12:15–13:45 E304, M. Švecová
B_DM/pMMO: Út 8:45–9:29 M26, Út 9:30–10:15 M26, P. Rosenlacher
B_DM/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E227, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E227, každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E227, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E227, M. Švecová
B_DM/vMPH: Pá 11. 2. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Pá 11. 3. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, Pá 8. 4. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, M. Švecová
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Získat základné znalosti k pochopení moderního Direkt Marketingu. Pochopit, jak funguje DM v kontextu s IMC a také jeho využití pro společnosti s konceptem CRM. DM bude popsán jako kombinace specifických vědomostí, strategického plánování a kreativního myšlení. Na konci kurzu budou studenti schopni pochopit význam moderního DM, budou vědě naplánovat kampaň: harmonogram, rozpočet, identifikovat správné cílové skupiny pro DM, využití DM databázi a měření úspěšnosti kampaní.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Direkt Marketingu v organizacích a stejně tak i v činnosti komunikačních agentur.
Osnova
  • 1/ Vývoj marketingu od 50. let 20. století v kontextu DM 2/ Cíle a nástroje DM 3/ Role DM v kontextu IMC 4/ Identifikace cílových skupin v kontextu DM 5/ DM v kontektu Customer Relationschip Managementu 6/ Tvorba DM kampaní 7/ Marketingové databáze a GDPR 8/ Měření úspěšností DM kampaní 9/ Sociální a etické problémy DM 10/ Mezinárodní marketing 11/ Legislativní úprava a DM organizace
Literatura
    povinná literatura
  • ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS, 2020. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. info
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu (2., aktualizované a doplněné vydání), Grada Publishing, Praha: 2016, ISBN: 978-80-247-5769-8
  • Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
  • JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2
  • SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi: jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4739-281.
  • MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138
  • Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 8. United Kingdom: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-1-292-22269-1
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 3., rozšířené. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
Výukové metody
Interaktivní přednášky, praktické diskuse o kampaních, individuální příprava kampaní
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Kredit student získá za aktivní účast na zpracování a prezentaci skupinového projektu. Projektem je návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle, cílové skupiny, rozpočet, timing, ROI, každá skupina má maximálně 5 členů. Bližší informace o projektu budou v průběhu semestru vyvěšeny v studijních materiálech kurzu. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odprezentování skupinového projektu, 75% účast a aktivita na cvičeních. Známku získá student za test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů z vyučování na hodině. Student ISP nebo student, který se nezúčastnil hodin alespoň ze 75 %, píše DM projekt samostatně.
Informace učitele
Všechny studijní materiály budou dostupné jako skripta nebo jako studijní podpora na IS v samostatné složce Studijní materiály.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.