VSFS:B_RM Retail Management - Course Information
B_RM Retail Management
University of Finance and AdministrationSummer 2023
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Vladimír Mikel (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Ing. Patricia Jakešová
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Bc. Kamila Procházková - Timetable of Seminar Groups
- B_RM/cPPPH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E228, each odd Wednesday 13:00–13:45 E228, V. Mikel
B_RM/pPPPH: each even Wednesday 12:15–12:59 E227, each even Wednesday 13:00–13:45 E227, each even Wednesday 14:00–14:44 E227, each even Wednesday 14:45–15:30 E227, V. Mikel - Prerequisites
- There are no prequisitions for this course.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Cílem předmětu je vybudovat základní povědomí o retail managementu, vývoji retailu v České republice, současném stavu a novým směrům a výzvám. Důležité bude pochopit postavení a význam oboru maloobchod a velkoobchod v rámci ekonomiky, s tím související podnikatelské prostřední a možnosti uplatnění se v této oblasti. Po absolvování předmětu by měl posluchač být schopen se dobře uplatnit ve sféře maloobchodu na středních a vyšších manažerských pozicích, v českých i zahraničních firmách, ve velkých i středních maloobchodních společnostech. Posluchač získá specializovanější pohled pro následné studium oblasti řízení obchodu. Současně také principy navyšování efektivnosti obchodu a porozumění jeho fungování v rámci mezinárodního působení. Nedílnou součástí bude tematika sociální odpovědnosti retailu.
- Learning outcomes
- Student bude po absolvování schopen - definovat pojet retail, retailové prostředí v České republice - vysvětlit problematiku řízení lidských zdrojů v maloobchodě - interpretovat základní ukazatele o chování spotřebitele - analyzovat prodejní data, pojmu tržní podíl - bude znát problematiku a proces Category managementu - bude ovládat současnou terminologii týkající se obchodních formátů a pojmu omnichannel - osvojí si zásady korektního podnikání v maloobchodě - pochopí účel trendů a principy Obchodu 4.0 - osvojí si základní právní legislativu vymezující fungování retailových firem a legislativu týkající se ochrany spotřebitele - porozumí pojmům e-commerce, franšíza, tradiční obchod - bude umět definovat základní prvky merchandisingu a jeho uplatnění - bude se orientovat v problematice sociální odpovědnosti retailu - bude schopen identifikovat nové výzvy pro retail
- Syllabus
- 1. Retail management 2. Retail environment, typology of retail, shopping habits, consumer behavior 3. Wholesale, franchising, traditional market and direct sale 4. E-commerce, Omni channel , Family retail business 5. Organizational and management or retail company, Store management 6. Specifics of human resources management in retail 7. Flow of goods management, Logistic systems 8. Category management and Merchandising 9. Law and qualitative legislation for retail 10. Technology in retail, Influence of Trade and service 4.0, Innovation in retail 11. Retail marketing and Private Label 12. CSR in retail, PR and social networks
- Literature
- required literature
- ENNIS, Sean. Retail marketing. Columbus OH: McGraw-Hill Education, 2015, 418 s. ISBN 978-00771576-5-4
- POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing: (přepracované vydání). Praha: Press21, 2020. ISBN 978-80-907529-1-7.
- HAMMOND, Richard. Smart retail: winning ideas and strategies from the most successful retailers in the world.. 2017. ISBN 978-1-292-08223-3.
- recommended literature
- Retailová asociace https://www.retail.cz/
- AMSP ČR https://amsp.cz/
- Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR http://www.socr.cz/
- DE JONG, Koen A.M.. Managing Private Label., IPLC BV, 2015, 206 s. ISBN 978-9811550-0-7.
- Asociace českého tradičního obchodu https://www.acto.cz/
- not specified
- JAKEŠOVÁ, Patricia. Retail management. Praha: VŠFS, a.s., 2018 (v přípravě)
- Teaching methods
- Lectures will usually include a lecture (theory, new knowledge including practical examples) and a practical part (case study, example of a customer's decision tree, building a communication plan for social networks). Part of the lecture can be a discussion on a given topic, group work, etc. It will include homework assignments in the field of comparison of the shopping atmosphere of selected store chains, identification of communication and merchandising of the selected category for follow-up, web site research of selected chains from the perspective of CSR communication and identification Innovations for the next lesson. Emphasis will be focused on accurate thinking based on proven qualitative and quantitative data, on the ability to work with information, with trend information and presentation systems.
- Assessment methods
- Předmět je zakončen klasifikovaným ZÁPOČTEM a závěrečnou ZKOUŠKOU. Prezenční studium: Udělení zápočtu je vázáno 1. na splnění povinnosti aktivní docházky min. 75 % na přednášky (tj. nejen pouhá prezence, ale aktivní podílení se na průběhu výuky, diskutování, interakce, argumentace), 2. zpracování Seminární práce - porovnání nákupního prostředí dvou zvolených obchodníků pomocí Fullerova trojúhelníku, 3. vypracování průběžného online testu (časově neomezeno). Kombinované studium: Udělení zápočtu je vázáno na 1. splnění povinnosti aktivní docházky v min. 3 ze 4 řízených konzultací (avšak nikoli jen pouhá prezence, ale aktivní podílení se na průběhu výuky, diskutování, interakce, argumentace), 2. zpracování Seminární práce - porovnání nákupního prostředí dvou zvolených obchodníků pomocí Fullerova trojúhelníku, 3. vypracování průběžného online testu (časově neomezeno). ZKOUŠKA: Obě formy studia jsou zakončeny zkouškou formou závěrečného online testu (časově omezeno).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2023/B_RM