B_PsyMK Psychology in Marketing Communication

University of Finance and Administration
Winter 2007
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ilona Hronová (seminar tutor)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PsyMK/cMKL: each odd Wednesday 12:15–12:59 K205, each odd Wednesday 13:00–13:45 K205, M. Kafka
B_PsyMK/cMMO: each even Tuesday 17:30–18:14 M17, each even Tuesday 18:15–19:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/cM1PH: each even Monday 14:00–14:44 E223, each even Monday 14:45–15:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM2PH: each odd Monday 12:15–12:59 E224, each odd Monday 13:00–13:45 E224, M. Kafka
B_PsyMK/cM3PH: each even Monday 15:45–16:29 E223, each even Monday 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM4PH: each odd Monday 15:45–16:29 E223, each odd Monday 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/pMKL: Wed 10:30–11:14 K205, Wed 11:15–12:00 K205, M. Kafka
B_PsyMK/pMMO: Tue 15:45–16:29 M17, Tue 16:30–17:15 M17, I. Hronová
B_PsyMK/pMPH: Tue 10:30–11:14 E004, Tue 11:15–12:00 E004, M. Kafka
B_PsyMK/sM1aPH: Wed 21. 11. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, Wed 28. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 5. 12. 17:30–19:00 E129, M. Kafka
B_PsyMK/sM1bPH: Wed 14. 11. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, Wed 21. 11. 19:15–20:45 E126, Wed 5. 12. 15:45–17:15 E126, M. Kafka
B_PsyMK/uMKL: Tue 13. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 4. 12. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, M. Kafka
B_PsyMK/vMMO: Fri 19. 10. 15:30–17:00 M17, Fri 23. 11. 15:30–17:00 M17, Fri 4. 1. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/vM2PH: Fri 12. 10. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, Sat 27. 10. 11:30–13:00 E223, Fri 9. 11. 12:00–13:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/vM3PH: Fri 12. 10. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, Sat 27. 10. 14:00–15:30 E224, Fri 9. 11. 15:30–17:00 E224, M. Kafka
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vymezení předmětu a významu psychologie pro člověka a pro studovaný obor MK. Vývoj psychologie, psychologie jako samostatná disciplina, východiska, paradigma. Základní členění systému psychologických věd, jeho místo v systému věd a vazby na příbuzné obory - sociologii, ekonomii, teorii a praxi marketingu a teorii komunikace. Základní metody psychologického výzkumu (expertíza, poradenství,testy aj.). Poznávací procesy, emoce , motivace, psychické řízení činnosti.Psychologie osobnosti,její determinace a vývoj,typologie osobnosti - temperamentové charakteristiky, nadání, talent, schopnosti a dovednosti, struktura, integrace a dezintegrace osobnosti.Psychické jevy a procesy. Smyslové a sociální vnímání. Sociální psychologie - socializace, sociální učení, postoje, sociální interakce, chování, jednání a činnost, konflikty - jejich prevence a řešení, význam sociální komunikace. Možnosti aplikace psychologických poznatků v marketingové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Předmět psychologie, místo v systému věd 2. Vývoj psychologie, základní směry soudobé psychologie 3. Metody psychologie a jejich využití v marketingové komunikaci 4. Psychické jevy, stavy a procesy 5. Proces smyslového a sociálního vnímání 6. Psychologie osobnosti, determinace a vývoj 7. Struktura osobnosti,vlohy, nadání, schopnosti a dovednosti. 8. Typologie osobnosti - její využití v marketigu 9. Motivační struktura osobnosti, její využití v praxi 10.Sociální psychologie - postoje, sociální interakce, chování, prevence a řešení konfliktů v sociální komunikaci 11.Využití poznatků v apikovaných psychologických disciplikách a v markektingové praxi
Literature
  • BEDRNOVÁ,, E., I: NOVÝ, and A KOL.:. Psychologie a sociologie řízení. Praha, 1998. info
  • NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 1995. info
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: Cyklus přenášek s důrazem na uvádění příkladů z praxe, s využitím PC techniky (projektor).Cvičení s aktivní účastí student, diskuzí k problémům a prezentací seminárních prací posluchačů, opět s vyuužitím PC techniky. Metody hodnocení: (z) na cvičeních v průběhu semestru je vyžadováno zpracování seminární práce v rozsahu cca 5 str. prokazující schopnost posluchače aplikovat získané poznatky na praktický problém.V závěru semestru je nutno složit písemný znalostní test s 60% úspěšností, který spole se seminární prací je předpokladem udělení zápočtu a zároveň tvoří předpoklad připuštění k ústní zkoušce a písemnou část zkoušky. Ústní část zkoušky tvoří zodpovězení vylosované otázky a diskuze k zvolenému tématu seminární práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2007/B_PsyMK